Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigating the impact of temperature changes, material aging, and service load on the strain of a reinforced concrete construction

Tytuł:
Investigating the impact of temperature changes, material aging, and service load on the strain of a reinforced concrete construction
Badanie wpływu zmian temperatury, starzenia materiału i obciążeń eksploatacyjnych na odkształcenia konstrukcji żelbetowej
Autorzy:
Kanciruk, A.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
budownictwo
metrologia
building engineering
metrology
Źródło:
Archives of Mining Sciences; 2014, 59, 4; 913-924
0860-7001
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Intensive exploitation of coal beds in the Upper Silesia Coal Basin led to the degradation of the Katowice-Muchowiec civilian/military airport. As a result, it became necessary to adapt the Pyrzowice military airport for use as a public transport facility. This involved reconstruction of a hangar located at the airport. As part of this process, a new hangar slab was constructed, designed in such a way as to bear the load of passenger aircraft. In the area of the greatest wheel load to the slab, three strain rosettes were installed for the purpose of monitoring the slab strain. The mointoring process - which has been automatically conducted for almost three years now - revealed deformations resulting from service load, the aging of reinforced concrete, and changes of its temperature.

Intensywna eksploatacja górnośląskich złóż węgla doprowadziła do degradacji cywilno-wojskowego lotniska Katowice-Muchowiec. W związku z tym, wynikła konieczność przystosowania do celów komunikacyjnych lotniska wojskowego w Pyrzowicach, w tym przebudowy znajdującego się na jego terenie hangaru. W ramach przebudowy wykonano nową posadzkę, zdolną przenosić ciężar samolotów pasażerskich. W posadzce tej, w rejonie występowania największych nacisków zainstalowano 3 rozety tensometryczne w celu monitorowania jej odkształceń. Monitorowanie to, prowadzone w sposób automatyczny już niemal 3 lata, wykazało występowanie odkształceń będących skutkiem obciążeń eksploatacyjnych, starzenia się żelbetu oraz zmian jego temperatury.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz