Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Źródła sukcesu firmy ASTOR na polskim rynku

Tytuł:
Źródła sukcesu firmy ASTOR na polskim rynku
Sources of success of ASTOR company on the Polish market
Autorzy:
Kowalska, Katarzyna
Data publikacji:
2021-12-30
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
odpowiedzialność
przedsiębiorstwo
wartości
współpraca
cooperation
enterprise
responsibility
values
Źródło:
Prace Komisji Geografii Przemysłu Polskiego Towarzystwa Geograficznego; 2021, 35, 4; 83-96
2080-1653
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł składa się z wstępu, zakończenia i dwóch rozdziałów o charakterze teoretyczno-analitycznym. W pierwszym punkcie przedstawiono najważniejsze założenia nowego paradygmatu w biznesie - tzw. czterolistnej koniczyny. Wskazano w nim również na znaczenie kompetencji, ich rozwoju w procesie osiągania przewagi konkurencyjnej na zmieniającym się rynku. Drugi punkt artykułu stanowi studium przykładu. Na przykładzie polskiej firmy ASTOR, zaprezentowano praktyczne zastosowanie formuły czterolistnej koniczyny. Omówiono w nim sposób rozumienia i prowadzenia biznesu przez zarządzających organizacją. W artykule wykorzystano metodę opisową z wykorzystaniem analizy literaturowej i danych zastanych oraz połączenie metody sondażu diagnostycznego i metody analizy obserwacji indywidualnych przypadków przy wykorzystaniu kwestionariusza wywiadu pogłębionego. Celem niniejszego artykułu jest identyfikacja źródeł sukcesu firmy ASTOR na polskim rynku. Tak określony cel pozwolił na sformułowanie hipotezy: Kluczowym czynnikiem sukcesu, zapewniającym sprawność operacyjną, wyróżnialność marki i unikalność kultury organizacyjnej, jest profesjonalne podejście do przedmiotu działalności w oparciu o wartości humanistyczne.

The article consists of an introduction, a conclusion and two chapters of theoretical and empirical character. The first section presents the most important assumptions of the new paradigm in business - the so-called four-leaf clover. It also points out on the importance of competencies and their development in the process of gaining competitive advantage on the changing market. The second part of the article is a case study. Using the example of the Polish company ASTOR, the practical application of the four-leaf clover formula was presented. It discusses how the organisation’s managers understand and conduct business. The paper uses a descriptive method with the use of literature analysis and desk research of existing data, as well as a combination of the diagnostic survey method and the method of analysis of individual case observation with the use of an in-depth interview questionnaire. The aim of this article is to identify the sources of ASTOR’s success on the Polish market. It allowed for a formulation of a hypothesis: The key success factor that ensures operational efficiency, brand differentiation and unique organisational culture is a professional approach to business based on humanistic values.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz