Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Conception of "4 goals and 3 levels" in risk management in road transport systems

Tytuł:
Conception of "4 goals and 3 levels" in risk management in road transport systems
Koncepcja "czterech celów i trzech poziomów" zarządzania ryzykiem w transporcie
Autorzy:
Szymanek, A.
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
transport
zarządzanie ryzykiem
bezpieczeństwo
risk management
structural risk
functional risk
Źródło:
Archives of Transport; 2010, 22, 3; 359-375
0866-9546
2300-8830
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
"Four goals and three levels" conception of risk management in transport comes out from triple interpretation the notion of system and from process approach to transport system interpretation. The title of the lecture suggests hierarchical risk management, but it is not so obvious and that is why is better saying about risk management at three levels of transport system: 1. level of system structure elements; 2. level of processes which realize system purposes; 3. level of system "attitude". In presented conception risk is a "multidimensional" constructor and relates all negative effects of transport (NET-s). It is, among the others, about risks: life loss (safety aspect), natural environment degradation, transport congestion arising.

W referacie przedstawiono autorską koncepcję "czterech celów i trzech poziomów" zarządzania ryzykiem w transporcie. Takie spojrzenie na zarządzanie ryzykiem wynika z trój-interpretacji pojęcia systemu oraz z procesowego podejścia do interpretacji systemu transportu. Tytuł referatu sugeruje hierarchiczność zarządzania ryzykiem, ale nie jest to takie oczywiste i dlatego lepiej mówić o zarządzaniu ryzykiem na trzech "poziomach" systemu transportowego: 1. poziomie struktury systemu; 2. poziomie procesów realizujących cele systemu; 3. poziomie "zachowań" systemu. W prezentowanej tutaj koncepcji ryzyko jest konstruktem "wielowymiarowym" i dotyczy wszystkich negatywnych efektów transportu (NET-ów). Chodzi między innymi o ryzyka: utraty życia (aspekt bezpieczeństwa), degradacji środowiska naturalnego, powstania kongestii transportowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz