Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

GIS and f-AHP Integration for Locating a New Textile Manufacturing Facility

Tytuł:
GIS and f-AHP Integration for Locating a New Textile Manufacturing Facility
Multi-kryterialna analiza lokalizacji nowego przedsiębiorstwa tekstylnego wykorzystująca system informacji geograficznej i analityczny proces hierarchiczny oparty o funkcje zbiorów rozmytych
Autorzy:
Onden, I.
Eldemir, F.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych
Tematy:
textile facility selection
location analysis
geographic information systems (GIS)
fuzzy analytic hierarchy process (f-AHP)
wybór zakładu włókienniczego
analiza lokalizacji
Systemy Informacji Geograficznej (GIS)
rozmyty analityczny proces hierarchiczny (f-AHP)
Źródło:
Fibres & Textiles in Eastern Europe; 2015, 5 (113); 18-22
1230-3666
2300-7354
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Location analysis for a textile manufacturing facility is a strategic decision due to its longterm effects on profitability, accessibility, and sustainability. Thus an analysis should be made using a comprehensive approach. The facility location selection problem can be represented with a multi-criteria structure. This study considered locating a new manufacturing facility and accepted seven decision criteria as decision parameters. Istanbul was the study area, and seven candidate locations were considered to start a new manufacturing facility. During the evaluation process, Geographic Information Systems and the fuzzy analytic hierarchy process were combined to order the preference levels of candidate areas. A novel methodology for the textile industry is proposed to integrate experts’ thoughts and geographic information.

Analiza lokalizacji nowego przedsiębiorstwa produkującego tekstylia jest decyzją strategiczną ze względu na długotrwałe efekty tej decyzji, związane z opłacalnością produkcji, dostosowaniem i zrównoważonym rozwojem. Dlatego analiza powinna być przeprowadzona z zastosowaniem wielu czynników. Problem wyboru lokalizacji może być realizowany przy zastosowaniu struktury multi-kryterialnej. Przeprowadzona analiza uwzględniła zastosowanie siedmiu kryteriów decyzji, przy przeprowadzeniu wykorzystano system informacji geograficznej i analityczny proces hierarchiczny oparty o funkcje zbiorów rozmytych. Wybrano rejon Stambułu do przeprowadzenia rozpatrywanej analizy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz