Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Effectiveness of Mnemonic Instruction in Enhancing of Reading Ability Among Grade Three Learners with Dyslexia in Two Primary Schools in South Africa

Tytuł:
Effectiveness of Mnemonic Instruction in Enhancing of Reading Ability Among Grade Three Learners with Dyslexia in Two Primary Schools in South Africa
Autorzy:
Zindoga, Lilian
JO Aloka, Peter
Data publikacji:
2024-01-02
Wydawca:
Academicus. International Scientific Journal publishing house
Tematy:
mnemonic instruction
reading ability
learners
dyslexia
primary schools
Źródło:
Academicus International Scientific Journal; 2024, 15, 29; 157-173
2079-3715
2309-1088
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study examined the effectiveness of the mnemonic instruction in enhancing reading abilities among grade three learners with dyslexia in two public primary schools in Mpumalanga, South Africa. The Skinner’s reinforcement and the Information Processing theories were employed. A quasi-experimental design with one control group and one experimental group was used. Two schools, one was an intervention and was control one. A sample size of 43 learners was obtained in the two selected schools using purposive sampling technique. 23 parents (from the intervention school) participated in the questionnaires. The tools used were the Bangor Dyslexia Test, pre- and post- tests, and a reading comprehension test. The results revealed that there was a statically significant difference between pre-test and post-test scores for the experimental group, t (22) = -10.753; p <.001, suggesting that mnemonic instruction is highly effective in enhancing reading abilities among primary school learners with dyslexia. The study recommends that the Department of Basic Education should revise the policy that reading is tested from grade one, instead of from grade three, that those who are not able to read do not proceed until and unless they are able to read, and to train teachers on how to use various approaches to enhance reading abilities, including mnemonic techniques.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz