Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numerical investigation of a movable wall response on a flame propagation

Tytuł:
Numerical investigation of a movable wall response on a flame propagation
Autorzy:
Górniak, A.
Kaźmierczak, A.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych
Tematy:
pyrotechnic actuators
shock wave
AUTODYN
flame propagation
pyrotechnic actuator
Źródło:
Journal of KONES; 2013, 20, 2; 135-141
1231-4005
2354-0133
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper contains a description of a shock wave (called a flame when the deflagration is considered) propagation pattern impact on a motion of a barrier. Here, the numerical research was conducted on a model of a pyrotechnic actuator, hence, the piston is understood as a movable barrier. The processes occurring within the pyrotechnic actuators after ignition of a pyrotechnic propellants have been explained. The investigations are focused on the dependence of a shape of the actuator’s combustion chamber and the piston stroke time. It appears that the appropriate design of the combustion chamber can decrease the time required for a piston total stroke using this same type of a propellant. The visualization of the flame occurring due to ignition of the propellant is crucial for understanding the dependence between the construction of the actuators interior and the piston stroke time. Therefore, the approach of simulating numerically the flames aroused. The simulation was conducted on a full scale 3D model of a pyrotechnic actuator which is a detail representation of a real object on which the verification test will be conducted. However, only the flame propagation was considered here. The material of an actuators members was not investigated, hence the AUTODYN solver considered them as a single rigid bodies with its own mass and inertia.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz