Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Numeryczne modelowanie stanu odkształcenia podkładu kolejowego w zmiennych warunkach podparcia na podsypce

Tytuł:
Numeryczne modelowanie stanu odkształcenia podkładu kolejowego w zmiennych warunkach podparcia na podsypce
Numerical modelling of displacement state of rail sleeper in variable conditions of foundation
Autorzy:
Surowiecki, A.
Zieliński, M.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
nawierzchnia kolejowa
pionowe przemieszczenia
modelowanie numeryczne
track structure
vertical displacements
numerical modelling
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2013, 3(102); 367-374
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Tematem artykułu jest jakość współdziałania podstawowych elementów nawierzchni kolejowej. Opracowano zestaw teoretycznych modeli podkładu jako belki prostopadłościennej, podpartej na długości w ośrodku gruntowym. Przedstawiono wyniki oceny stanu pionowych przemieszczeń podkładu, na podstawie numerycznej symulacji eksploatacyjnego obciążenia. Analizę prowadzono z zastosowaniem parametrów zmiennych dotyczących podkładu i podsypki będącej podłożem. Wyprowadzono wnioski odnośnie jakości posadowienia podkładów i ich funkcjonowania w rzeczywistym torze kolejowym w zmiennych warunkach podparcia na podsypce tłuczniowej, stanowiącej ośrodek gruboziarnisty.

The scope of the paper is the quality of cooperation of the basic elements of the railroad surface, on the basis of numerical modelling. A map of vertical displacements of railroad subgrade in the function of changes in the subgrade load capacity conditions was developed. These conditions were characterized by the indicator value of subgrade density and the location of subgrade density zones. The article presents the continuation of research, which in the introductory stage was focused only on the analysis of normal stress and shear stress in the railway sleeper.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz