Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Podział sieci dróg na odcinki jednorodne ruchowo w celu zwiększenia dokładności szacowania SDR

Tytuł:
Podział sieci dróg na odcinki jednorodne ruchowo w celu zwiększenia dokładności szacowania SDR
Division of the road networks into homogeneoustraffic section in order to increase the accuracy of estimating AADT
Autorzy:
Spławińska, M.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
analiza skupień
odcinki jednorodne ruchowo
średni dobowy ruch w roku (SDR)
cluster analysis
homogeneous traffic sections
Annual Average Daily Traffic (AADT)
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2014, 1(103); 361-370
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono procedurę podziału sieci dróg na odcinki jednorodne ruchowo przy łącznym wykorzystaniu metod ilościowych oraz jakościowych. W pierwszej kolejności na podstawie kształtu profili zmienności (analiza skupień) określono grupy wskaźników a następnie na podstawie wiedzy eksperta (przynależność geograficzno-funkcjonalna) dokonano niewielkich ich korekt w celu określenia czynników, przy wykorzystaniu których będzie można je łatwo zidentyfikować. Tymi czynnikami są: region Polski, powiązanie przestrzenne, charakter przenoszonego ruchu, oddziaływanie obszarów ruchotwórczych, występowanie obszarów turystycznych oraz te wynikające ze sposobu prowadzenia analiz, czyli: rodzaj zmienności (sezonowa, tygodniowa, dobowa) i rozkład kierunkowy. Podział ten stanowi podstawę do określania wskaźników przeliczeniowych pomiarów krótkotrwałych na SDR.

The paper presents division of the road network into homogeneous traffic sections by the use of the qualitative and quantitative methods. At first, the cluster analysis is used to determine the initial factors groups. Next, this groups are modified on the basis of professional knowledge (geographic-functional assignment) in order to determine the factors, using which they can be easily identified. These factors are: country region, spatial relationships, traffic patterns, impact of traffic generation areas, occurrence of tourist areas and those arising from the conduction of the analysis: the type of variability, directional distribution. This division is the basis for the determination of temporal variation factors to convert statistically short-term counts to AADT.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz