Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Finansowanie działalności PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 30 maja 2013 roku

Tytuł:
Finansowanie działalności PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. po wyroku Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 30 maja 2013 roku
Financing of the PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. operating activity of after the Court of Justice of the European Union judgment on 30th may 2013
Autorzy:
Engelhardt, J.
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej
Tematy:
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
stawki dostępu do infrastruktury kolejowej
wyrok ETS
PLK SA
access rates to rail infrastructure
judgment of the CJEC
Źródło:
Zeszyty Naukowo-Techniczne Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji w Krakowie. Seria: Materiały Konferencyjne; 2014, 2(104); 115-135
1231-9171
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem rozważań w artykule jest system finansowania działalności zarządcy publicznej infrastruktury kolejowej, tj. spółki Polskie Linie Kolejowe SA (PLK S.A.) i jego ewolucja w ostatnich latach. Wskazano na system kalkulacyjny stawek dostępu do infrastruktury kolejowej obowiązujący w latach 2002 – 2005, a następnie w latach 2006-2013. Drugą część artykułu stanowią rozważania związane z nowym systemem kalkulacyjnym stawek dostępu do infrastruktury kolejowej, który musiał zostać wdrożony w Polsce, w związku z Wyrokiem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z 30 maja 2013 roku.

The system of financing of public railway infrastructure manager, i.e. the PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. and its evolution in recent years, have been discussed in the paper. The method of access rates system calculations applicable to railway infrastructure in 2002-2005, then in 2006-2013 period have been presented. The considerations associated with a new method of access rates calculations to railway infrastructure that had to be implemented in Poland, in connection with the judgment of the Court of Justice of the European Union on 30th May 2013 year, have been given in the second part of this article.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz