Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Estymacja statycznego momentu tarcia łożyska wieży czołgu na podstawie wyników pomiarów

Tytuł:
Estymacja statycznego momentu tarcia łożyska wieży czołgu na podstawie wyników pomiarów
Tank turret bearing static friction torque estimation on the measurements results basis
Autorzy:
Sobczyk, Z.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Instytut Naukowo-Wydawniczy TTS
Tematy:
tarcie
wieża
czołg
estymacja
friction
tower
tank
estimation
Źródło:
TTS Technika Transportu Szynowego; 2015, 12; 1396-1401, CD
1232-3829
2543-5728
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W opracowaniu zawarto opis metodyki badań eksperymentalnych i procedury oszacowania uzyskanych na ich podstawie wyniku pomiaru oraz jego złożonej niepewności standardowej. Poprzedzono to wstępem, w którym zawarto opis genezy problemu uzasadnionego przedstawionymi potrzebami. W szczegółowo i przejrzyście przedstawionej metodyce prowadzonych badań oparto się na opisanej w literaturze, dotychczasowej procedurze pomiarów momentu tarcia łożyska wieży czołgu. Istotne etapy pracy, takie jak np. uzyskane wyniki pomiarów czy właściwe wypoziomowanie czołgu w trakcie badań, weryfikowano bezpośrednio podczas etapów ich otrzymywania. Wartość momentu tarcia w łożysku wieży obliczono poprzez uśrednianie kolejno wyliczanych wartości wyników pomiarów pośrednich dla kolejnych danych wejściowych funkcji modelującej pomiar. Natomiast wartość złożonej niepewności standardowej estymowano według procedury przenoszenia niepewności w pomiarach pośrednich, co umożliwiło uwzględnienie także niepewności pomiarowych wielkości wejściowych modelu, które nie ulegały zmianom w trakcie pomiaru. Całość pracy uwieńczono obszernym podsumowaniem, w którym zawarto także wskazówki dotyczące kierunków dalszych działań.

The paper contains experimental research methodology description as well as, obtained on the basis of this research, measurement’s result and standard complex uncertainty estimation procedures. It has been preceded by the genesis of the problem description and motivation needs to solve it. In the particular and clear presented methodology of the conducted research it has been based on the described in literature, hitherto existing tank turret bearing friction torque measurement’s procedure. Essential stages of the paper, such as obtained measurements’ results or during research proper leveling has been directly on the them acquisition stages verified. Obtained value of the tank turret bearing friction torque has been computed by calculated in succession meaning of the measurement oblique result values for one after the other input data of the measurement model function. Standard complex uncertainty value has been estimated with measurements oblique transmission procedure. It has been enabled to regard model input values measurements uncertainties, which were constant during the measurement.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz