Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Portable systemfor fault diagnostics of the fuel injectors of medium power maritime diesel engine with application of acoustic signal

Tytuł:
Portable systemfor fault diagnostics of the fuel injectors of medium power maritime diesel engine with application of acoustic signal
Przenośny system diagnostyki uszkodzeń wtryskiwaczy paliwa do morskich silników wysokoprężnych średniej mocy
Autorzy:
Bejger, A.
Guzik, J.
Marczak, M.
Olszowski, S.
Ranachowski, Z.
Data publikacji:
2005
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
Diagnostyka uszkodzeń wtryskiwaczy paliwa
Morskie silniki wysokoprężne
sygnały akustyczne
wtryskiwacz paliwa
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2005, 3; 199-207
1234-754X
2084-476X
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The possibilities of the application of a portable system for registration of the acoustic signal in frequency range of 1000 - 10000 Hz for diagnostic of common faults of the fuel injection system of the maritime diesel engine is presented. Clear differences in the registered waveforms are occurring when the records of the working fuel injector are compared with those recordedfrom injector with blocked nozzle orifice and when insufficient amount of fuel is delivered. Signal signatures of the operating fuel pump at those operating conditions are also presented. A procedure of comparing of the acoustic signals registered of similar faulty and good injectors is recommended by the authors as efficient and easy for use.

W pracy przedstawiono dane techniczne I przykład zastosowania praktycznego przenośnego systemu do rejestracji sygnału akustycznego w zakresie częstotliwości 1000 - 10000 Hz, przeznaczonego do diagnostyki typowych uszkodzeń układu zasilania w paliwo morskich silników wysokoprężnych. Jako przykłady zarejestrowanych sygnałów przedstawiono przebiegi uzyskane na wtryskiwaczu działającym poprawnie, wtryskiwaczu zakoksowanym oraz przy podaniu zbyt niskiej dawki paliwa. Dla porównania pokazano przebiegi tych samych sytuacji diagnostycznych uzyskane na króćcu wylotowym z pompy paliwowej. Diagnostyka detekcji uszkodzenia polega na porównaniu przebiegu zmierzonego na wtryskiwaczu uszkodzonym z przebiegami zmierzonym na wtryskiwaczach sprawnych, biorąc pod uwagę charakterystyczne zniekształcenia przebiegów opisane w tekście.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz