Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of the possibilities of determining the characteristics of a pneumatic tyre with the use of an original road test system

Tytuł:
Assessment of the possibilities of determining the characteristics of a pneumatic tyre with the use of an original road test system
Ocena możliwości wyznaczania charakterystyk koła ogumionego za pomocą autorskiego systemu do badań drogowych
Autorzy:
Stańczyk, T.
Stachowski, P.
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
badania drogowe
badania symulacyjne
koło ogumione
MD ADAMS
opona
znoszenie boczne
pneumatic tyre
road tests
road wheel
side slip
simulation tests
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2013, 1; 65-83
1234-754X
2084-476X
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
An original method of the carrying out of road test measurements, which enables the obtaining of side slip characteristics of pneumatic tyres in a simple way, has been presented. A unique measuring trailer built at the Chair of Automotive Vehicles and Transport of the Kielce University of Technology has be en demonstrated. The trailer design and the trailer actually built have been shown. The measurements carried out during road tests with the use of the trailer have been described and an example of the measurement results obtained has been presented in the form of a side slip characteristic curve of the tyre under tests. Furthermore, a model for investigating the dynamic characteristics of the towing vehicle and trailer system was formulated to assess the correctness of the method used. The necessary parameters and assumptions we re introduced and the number of degrees of freedom was determined for the model. The procedure to build the model with the use of the MD ADAMS software designed for analysing the dynamics of multi-mass systems has been described. The elements of the system under consideration, in particular the model solids and links between them, the system of external forces, and the pneumatic tyre model used, have been characterized. The simulation tests performed have been described. The simulation test results and the procedure of analysing them to determine the side force values for an argument applied in the form of a set of tyre slip angle values have been presented. The characteristic curve of the side slip of the pneumatic tyre as obtained from the tests has be en compared with the reference characteristic curve of the pneumatic tyre model used in the system under investigation. The results obtained from the work done have been recapitulated and assessed.

W pracy zaprezentowano autorską metodologię wykonywania pomiarów drogowych, umożliwiających w prosty sposób pozyskiwanie charakterystyk bocznego znoszenia kół ogumionych. Przedstawiono oryginalną przyczepę pomiarową zbudowaną w Katedrze Pojazdów Samochodowych i Transportu Politechniki Świętokrzyskiej. Zaprezentowano przyczepę na etapie jej projektowania i w postaci zbudowanego urządzenia. Opisano pomiary drogowe wykonane z użyciem przyczepy i przedstawiono przykładowy wynik tych pomiarów w postaci charakterystyki bocznego znoszenia badanego koła. Następnie, w celu oceny poprawności zastosowanej metodologii, sformułowano model do badania dynamiki układu samochód . przyczepa. Wprowadzono niezbędne parametry i założenia oraz określono liczbę stopni swobody modelu. Opisano procedurę tworzenia modelu za pomocą oprogramowania do analizy dynamiki układów wielomasowych MD ADAMS. Scharakteryzowano elementy tworzące analizowany układ, bryły i więzy występujące pomiędzy nimi, siły zewnętrzne oraz użyty model koła ogumionego. Opisano przeprowadzone badania symulacyjne. Przedstawiono wyniki otrzymane podczas badań symulacyjnych i procedurę ich analizy w celu otrzymania wartości siły bocznej dla argumentu zadanego w postaci kąta znoszenia. Otrzymaną charakterystykę bocznego znoszenia porównano z charakterystyką wzorcową modelu koła ogumionego, zastosowanego w badanym układzie. Dokonano podsumowania i oceny otrzymanych wyników.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz