Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model matematyczny oraz badania aerodynamiczne i przepływowo-cieplne chłodnicy samochodowej

Tytuł:
Model matematyczny oraz badania aerodynamiczne i przepływowo-cieplne chłodnicy samochodowej
Mathematical model and experimental study of a plate-fin-and-tube heat exchanger
Autorzy:
Taler, D.
Data publikacji:
2001
Wydawca:
Sieć Badawcza Łukasiewicz. Przemysłowy Instytut Motoryzacji
Tematy:
badanie aerodynamiczne
chłodnica samochodowa
liczba Nusselta
model matematyczny
experimental study
heat exchanger
mathematical model
Nusselt number
Źródło:
Archiwum Motoryzacji; 2001, 4; 145-162
1234-754X
2084-476X
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedstawiono analityczny model wymiany ciepła w chłodnicy samochodowej stanowiącej krzyżowo-prądowej lamelowy wymiennik ciepła. Wyprowadzono wzory na rozkład temperatury cieczy wewnątrz rury oraz temperatury powietrza w dwubiegowej chłodnicy o dwóch rzędach rur. Za pomocą wyprowadzonych wzorów można określić strumienie ciepła przekazywane przez poszczególne rzędy rur, a także moc chłodnicy przy zadanych temperaturach wlotowych i strumieniowych masowych czynników. W pracy omówiono wyniki badań aerodynamicznych, hydraulicznych i cieplnych chłodnicy silnika o pojemności skokowej 1580 m[^3]. Na podstawie przeprowadzonych badań wyznaczono wzory na współczynniki charakteryzujące opory przepływu powietrza i płynu chłodzącego oraz wzór na liczbę Nusselta od strony powietrza.

An analytical mathematical model of two-row plate-fin exchangers is presented. The temperature distributions on the fluid and air sides can easily be calculated using the developed model. The comparison of calculated results with experimental data for the automotive radiator shows that the mathematical model is very accurate. The results of the experimental investigation of the plate-fin-and-tube automotive radiator are presented. The tested two-pass radiator consists of two inline rows of tubes with smooth plate fins. The objective was to derive the correlations for the friction factors and the air-side heat transfer coefficient as a function of the Reynolds numbers. The air side heattransfer coefficient was determined from the condition that the calculated and measured coolant outlet temperatures aer equal.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz