Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ rodzaju aktywatora paliwa na skład chemiczny spalin emitowanych przez samochodowe silniki spalinowe

Tytuł:
Wpływ rodzaju aktywatora paliwa na skład chemiczny spalin emitowanych przez samochodowe silniki spalinowe
Influence of the kind of automotive fuel activators on the chemical composition emited by combustion engines
Autorzy:
Gustof, P.
Wieczorek, A.
Data publikacji:
2011
Wydawca:
Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Aparatury Badawczej i Dydaktycznej, COBRABiD
Tematy:
samochodowe silniki spalinowe
spaliny
silniki spalinowe
combustion engines
car combustion engines
combustion
Źródło:
Aparatura Badawcza i Dydaktyczna; 2011, 16, 3; 115-121
2392-1765
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W niniejszej pracy przedstawiono doświadczalne wyniki analizy spalin silników benzynowych o zasilaniu gaźnikowym Renault 19 Chamade 1.4 i wtryskowym Volkswagen Polo 6N 1.4 eksploatowanych w układach: bez aktywatora paliwa, z trójpolowym aktywatorem paliwa Power oraz z jednopolowymi aktywatorami paliwa Dynamic Fuel GTM i Dynamic Fuel Reference. Wykazały one dwie różne zależności. Dla przypadku silnika gaźnikowego Renault 19 Chamade 1.4 stwierdzono wzrost emisji toksycznych gazów, natomiast dla przypadku silnika wtryskowego Volkswagena Polo 6N 1.4 zaobserwowano spadek zawartości szkodliwych gazów. W przypadku tego drugiego silnika, najkorzystniejszymi własnościami w zakresie zmniejszenia toksyczności spalin wykazał się jednopolowy aktywator paliwa Dynamic Fuel Reference.

At present work the experimental analyses of combustion products gasoline engines about carburettor admission Renault 19 Chamade 1.4 and injection Volkswagen Polo 6N 1.4 worked in configuration: without fuel activator, with three magnetic fields Power and one magnetic fields activators Dynamic Fuel GTM and Dynamic Fuel Reference was introduced. Different dependences were demonstrated. For carburattor engine Renault 19 Chamade 1.4 was affirmed the increase of release of toxic gases, however for case the injection's engine Volkswagen Polo 6N 1.4 was observed the decrease of content of harmful combustion products. In case of the second engine the most advantageous properties in range of decrease of toxicity of combustion products the fuel activator Dynamic Fuel Reference was displayed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz