Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Social media and influencers in the lives of teenagers

Tytuł:
Social media and influencers in the lives of teenagers
Media społecznościowe i influencerzy w życiu nastolatków
Autorzy:
Iwanicka, Agnieszka
Data publikacji:
2022
Wydawca:
Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy im. Jana Długosza w Częstochowie. Wydawnictwo Uczelniane
Tematy:
social media
influencer
adolescent
social comparison theory
transactional analysis
media społecznościowe
teoria porównań społecznych
analiza transakcyjna
Źródło:
Edukacyjna Analiza Transakcyjna; 2022, 11; 55-70
2299-7466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest analiza rosnącej roli mediów społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem wpływu influencerów na życie nastolatków. Artykuł stanowi przegląd oparty na dostępnych badaniach empirycznych w tej dziedzinie. Kontakt z influencerami zaspokaja nie tylko potrzeby relacyjne, informacyjne czy rozrywkowe młodych ludzi, ale także potrzebę porównywania się z innymi osobami obecnymi w ich życiu. Z drugiej strony, może on również podtrzymywać FOMO, co w dłuższej perspektywie prowadzi do obniżenia dobrostanu społecznego nastolatka. Artykuł odwołuje się do teorii porównań społecznych i omawia rolę rodziców w kontekście analizy strukturalnej Berne’a dotyczącej korzystania przez nastolatków z mediów społecznościowych. Analiza transakcyjna uwzględnia również szczegóły dotyczące kontaktu influencerów z ich odbiorcami.

The article aims to look at the growing role of social media, with particular emphasis on the part of influencers in the lives of adolescents. The article is a review based on the empirical research available on this topic. Contact with influencers meets not only the relational, informational, or entertainment needs of young people but also the need to compare ourselves with other people present in our lives. On the other hand, it can maintain the fear of FOMO, which in the long run results in a reduction in the adolescent's social well-being. The article invokes the theory of social comparisons and discusses the supporting role of parents in the context of Berne's structural analysis of social media use by adolescents. The transactional analysis also considered the specifics of influencers' contact with their recipients.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz