Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metody wspomagania nauki czytania i pisania u dziecka z obniżonym napięciem mięśniowym

Tytuł:
Metody wspomagania nauki czytania i pisania u dziecka z obniżonym napięciem mięśniowym
Methods of supporting learning to read and write in a child with reduced muscle tone
Autorzy:
Goliński, Tomasz
Data publikacji:
2021
Wydawca:
Państwowa Akademia Nauk Stosowanych we Włocławku
Tematy:
obniżone napięcie mięśniowe
dysgrafia
dysleksja
nauka czytania
nauka pisania
decreased muscle tone
dysgraphia
dyslexia
learning to read
learning to write
Źródło:
Zeszyty Naukowe Zbliżenia Cywilizacyjne; 2021, 17, 3; 121-157
1896-4087
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Umiejętność czytania i pisania należy do podstawowych w dzisiejszym świecie. Sam proces jej nabywania jest złożony, wymagający zaangażowania wielu zmysłów, dobrej pracy ośrodkowego układu nerwowego, dobrego rozwoju inteligencji, motoryki i koordynacji. Coraz częściej dzieci mają diagnozowaną dysleksję lub dysgrafię i są poddawane odpowiedniej terapii. Nie zawsze jest ona wystarczająca, choć dziecko nie posiada deficytów intelektualnych. Powodem może być obniżone napięcie mięśniowe. Niniejszy artykuł ma na celu zweryfikowanie jakie metody i zasady w zakresie nauki czytania i pisania dla dzieci z obniżonym napięciem mięśniowym są właściwe. Pytanie badawcze dotyczyło tego, czy przy założeniu jak powyżej dzieci te są w stanie dotrzymać kroku zdrowym rówieśnikom w szkole.

The ability to read and write is one of the fundamental skills in today's world. The very process of acquiring it is complex, requiring the involvement of many senses, good work of the central nervous system, good development of intelligence, motor skills and coordination. Increasingly, children are diagnosed with dyslexia or dysgraphia and receive appropriate treatment. It is not always sufficient, although the child does not have intellectual deficits. This may be due to decreased muscle tone. This article aims to verify which methods and principles of learning to read and write for children with low muscle tone are appropriate. The main question was whether, assuming as above, these children are able to keep pace with their healthy peers at public school.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz