Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Assessment of gait stability and preferred walking speed in virtual reality

Tytuł:
Assessment of gait stability and preferred walking speed in virtual reality
Autorzy:
Wodarski, Piotr
Jurkojć, Jacek
Polechoński, Jacek
Bieniek, Andrzej
Chrzan, Miłosz
Michnik, Robert
Gzik, Marek
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Politechnika Wrocławska. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej
Tematy:
stabilność chodu
chód na bieżni
prędkość marszu
gait stability
gait on treadmill
preferred walking speed
gait variability
Źródło:
Acta of Bioengineering and Biomechanics; 2020, 22, 1; 127-134
1509-409X
2450-6303
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Analysis of human gait as well as diagnosis of human locomotion organ should always be conducted with velocity of gait equal to Preferred Walking Speed (PWS). The literature review shows that the PWS value is not the same in real and virtual environment. The aim of this study was to determine PWS values in both environments and to specify values of parameters used in equations enabling PWS calculations on the basis of lower limb length. Methods: Research-related tests involved 40 subjects walking on the treadmill and wearing HMD goggles. The spatial scenery made participants feel like during a walk in the park. The tests included measurements of displacements of the COP, allowing for the calculation of the Lyapunov exponent and Floquet Multiplier. Both coefficients were used to identify stability at various gait velocities. Results: The analysis revealed that the PWS in relation to gait on the treadmill with VR was lower than the PWS without VR. The final stage of research involved the determination of new values of coefficients of the formula enabling the identification of the velocity of comfort of gait in VR. Conclusions: Obtained results proved that PWS in real and virtual environment are different. The lower values were obtained for measurements in VR. On the basis of these results, value of the “a” coefficient, used in PWS calculations on the basis of lower limb length, was re-determined. The new value makes it possible to assess PWS for gait conducted on treadmill in virtual environment, what can be very important in gait evaluation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz