Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sposoby realizacji dostaw w strefach niskiej emisji

Tytuł:
Sposoby realizacji dostaw w strefach niskiej emisji
Delivery methods in low emission zones
Autorzy:
Bulanda, Alicja
Dziedzic, Dorota
Data publikacji:
2024-06-03
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów
Tematy:
transportation
low emission vehicles
deliveries
low emission zones
clean transport zones
strefy niskiej emisji strefy
niskiej emisji
strefy czystego transportu
transport
pojazdy niskoemisyjne
dostawy
Źródło:
Studia i Prace Kolegium Zarządzania i Finansów; 2024, 196; 41-53
1234-8872
2657-5620
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Rozwój przemysłu oraz transportu mają negatywny wpływ na środowisko naturalne. W odpowiedzi na ten problem w wielu europejskich miastach powstają strefy niskiej emisji (w Polsce zwane Strefami Czystego Transportu), które mają na celu zmniejszenie negatywnych skutków transportu drogowego dla środowiska. Przedsiębiorstwa logistyczne muszą w związku z tym dostosować się do nowych wymogów, aby kontynuować świadczenie usług transportowych w obszarach objętych tymi strefami. Realizacja dostaw w tych strefach wymaga zastosowania innowacyjnych rozwiązań, takich jak: budowa hubów i mikrohubów, korzystanie z pojazdów niskoemisyjnych (elektrycznych lub zasilanych wodorem), rowerów cargo czy autonomicznych robotów drogowych. Celem artykułu jest przegląd oraz porównanie powyższych sposobów realizacji dostaw, uwzględniając ich wady i zalety. Treść artykułuoparta jest na analizie literatury przedmiotu.

Industrial development and transportation have a negative impact on the environment. In response to this problem, low emission zones (in Poland called Clean Transport Zones) are being established in many European cities to reduce the negative effects of road transport on the environment. Therefore, logistics companies must adapt to the new requirements in order to continue providing transportation services in the areas covered by these zones. Making deliveries in these zones requires the use of innovative solutions, such as the construction of hubs and microhubs, the use of low-emission vehicles (electric or hydrogen-powered), cargo bikes, or autonomous road robots. The purpose of the article is to review and compare the above-mentioned delivery methods, taking into account their advantages and disadvantages. The content of the article is based on an analysis of the literature on the subject.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz