Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Strategie dostosowania modelu biznesowego przedsiębiorstw międzynarodowych w otoczeniu rynku wyłaniającego się

Tytuł:
Strategie dostosowania modelu biznesowego przedsiębiorstw międzynarodowych w otoczeniu rynku wyłaniającego się
Strategies of adjustment of business models of multinational companies to environment of emerging markets
Autorzy:
Dziubińska, A.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
przedsiębiorstwo międzynarodowe
rynki wyłaniające się
model biznesowy
multinational company
emerging markets
business model
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2016, 93; 105-114
1641-3466
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono strategie dostosowywania przedsiębiorstwa w warunkach ograniczeń instytucjonalnych właściwych dla rynków wyłaniających się. W zależności od sposobu uczenia się zidentyfikowano dwa typy strategii. W pierwszym, który jest właściwy dla tradycyjnych przedsiębiorstw międzynarodowych, zmianę traktuje się jako konieczny kompromis zagrażający efektywności na poziomie całego przedsiębiorstwa. W drugim ograniczenia instytucjonalne traktowane są jako kierunkowskazy do uczenia się. Twórcze podejście do ograniczeń instytucjonalnych może być podstawą skuteczności strategicznej przedsiębiorstw, które nie dysponują tradycyjnymi źródłami przewagi konkurencyjnej na rynku zagranicznym.

The article presents strategies of adjustment of MNCs to institutional environment inherent in emerging markets. Two types of strategies were identified. First type is appropriate for the traditional MNCs, which perceive adjustment as a necessary compromise, threatening the efficiency of the company level. In the second case, institutional constraints are treated as indicators of learning. Creative approach to institutional constraints could become the basis for the strategic effectiveness of MNCs, which do not have the traditional sources of competitive advantage in a foreign market.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz