Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Planned obsolescence: gain or loss to the consumer?

Tytuł:
Planned obsolescence: gain or loss to the consumer?
Autorzy:
Sielska, Alicja
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Śląska. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej
Tematy:
planned obsolescence
consumer market
technological advances
planowe postarzanie
rynek konsumencki
postęp technologiczny
Źródło:
Zeszyty Naukowe. Organizacja i Zarządzanie / Politechnika Śląska; 2019, 134; 215-224
1641-3466
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Planned obsolescence is one of a company’s strategies in relation to its product. It happens in three ways: (1) the company shortens the life span of the product; (2) the repair of the product is made too expensive, and therefore the consumer decides to buy a new one; and (3) the company introduces better models. Planned obsolescence is often assessed as unethical behavior, contrary to the idea of sustainable development. In this article, I present the problem of planned obsolescence and then explain that this phenomenon brings not only losses to the consumer, but also benefits.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz