Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Diagnostics of corrosion degradation of light marine structures

Tytuł:
Diagnostics of corrosion degradation of light marine structures
Diagnostyka degradacji korozyjnej lekkich konstrukcji okrętowych
Autorzy:
Jurczak, W.
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Polskie Towarzystwo Diagnostyki Technicznej PAN
Tematy:
diagnostyka
degradacja korozyjna
stop aluminium
korozja naprężeniowa
zmęczenie korozyjne
diagnostics
corrosion degradation
aluminum alloys
stress corrosion cracking
fatigue corrosion
Źródło:
Diagnostyka; 2012, 1(61); 19-23
1641-6414
2449-5220
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Applying diagnostics consisting in evaluation of deformation based on corrosion potential measurements it is possible to extend life time of technical structures and make them safe for people and environment. Development of anticorrosion techniques and staff training is a fundamental requirement for safe exploitation of technical structures made of new 7020M aluminum alloy. Corrosive marine environment enforces engineers and technicians to implement advanced anticorrosion methods to make life on ship much safer. The paper presents results of investigations of ship aluminum alloys subjected to strain test fatigue test and new method diagnostic corrosion. New aluminum alloy 7020M for selected heat treatment is better than the alloy 7020 utilized so far. Lack of zinc in 5xxx series alloys results in enhanced corrosion resistance as compared to 7xxx series but simultaneously their stress properties are significantly lower. A method of corrosion diagnostic has been proposed aimed at increasing the exploitation safety.

Przez stosowanie diagnostyki oceniającej stan odkształcenia poprzez pomiar potencjału korozyjnego konstrukcji możemy nie tylko przedłużać żywotność obiektów technicznych ale czynić je bezpiecznymi dla ludzi i środowiska. Metoda pomiaru wartości potencjału korozyjnego odniesiona do wzorca laboratoryjnego możliwa szybką ocenę stanu odkształcenia analizowanego obszaru konstrukcji. Rozwój technik antykorozyjnych i szkolenie specjalistów to podstawowy wymóg dla bezpiecznej eksploatacji obiektów technicznych wykonywanych z coraz to nowszych materiałów inżynierskich. Środowisko morskie o szczególnie agresywnie korozyjnych właściwościach, nakazuje i wymaga od inżynierów i technologów okrętowych wdrażania coraz to zaawansowanych zabezpieczeń przeciwkorozyjnych, które mogą uczynić pracę na morzu znacznie bezpieczniejszą. W artykule przedstawiono wyniki badań wytrzymałościowych i zmęczeniowych okrętowych stopów aluminium i nowy sposób diagnostyki korozyjnej. Nowy stop 7020M dla określonej obróbki cieplnej jest lepszy od dotychczas stosowanego stopu 7020. Brak Zn w stopach serii 5xxx powoduje, że wykazują lepszą odporność korozyjną niż stopy serii 7xxx ale mają znacznie mniejszą właściwości wytrzymałościowe. Przedstawiono sposób diagnozowania procesów korozyjnych mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacyjnego.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz