Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Review of Methods and Algorithms for Modelling Transportation Networks Based on Graph Theory

Tytuł:
Review of Methods and Algorithms for Modelling Transportation Networks Based on Graph Theory
Przegląd metod i algorytmów modelowania sieci transportowych opartych na teorii grafów
Autorzy:
Guze, S.
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Morski w Gdyni. Wydawnictwo Uniwersytetu Morskiego w Gdyni
Tematy:
knapsack problem
domination number
bondage-connected number
MST
maximal flow
transportation network
vulnerability
problem plecakowy
liczba dominowania
liczba zniewolenia spójnego
maksymalny przepływ
sieć transportowa
wrażliwość sieci
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Gdyni; 2018, 107; 25-39
1644-1818
2451-2486
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
One of the best ways of modelling a transport network is to use a graph with vertices and edges. They represent nodes and arcs of such network respectively. Graph theory gives dozens of parameters or characteristics, including a connectivity, spanning trees or the different types of domination number and problems related to it. The main aim of the paper is to show graph theory methods and algorithms helpful in modelling and optimization of a transportation network. Firstly, the descriptions of basic notations in graph theory are introduced. Next, the concepts of domination, bondage number, edge-subdivision and their implementations to the transportation network description and modeling are proposed. Moreover, the algorithms for finding spanning tree or maximal flow in networks are presented. Finally, the possible usage of distinguishing concepts to exemplary transportation network is shown. The conclusions and future directions of work are presented at the end of the paper.

Jednym z najlepszych sposobów modelowania sieci transportowej jest użycie grafu z wierzchołkami i krawędziami. Reprezentują one odpowiednio węzły i łuki takiej sieci. Teoria grafów daje możliwość użycia dziesiątek parametrów lub charakterystyk, w tym spójności, drzew spinających lub różnych typów liczb dominowania i związanych z tym problemów. Głównym celem artykułu jest przedstawienie metod i algorytmów teorii grafów pomocnych w modelowaniu i optymalizacji sieci transportowej. Po pierwsze, wprowadzono opisy podstawowych pojęć w teorii grafów. Następnie zaprezentowano koncepcje dominowania, liczby zniewolenia czy podziału krawędzi grafu oraz ich implementacji do opisu i modelowania sieci transportowej. Ponadto przedstawiono algorytmy do wyszukiwania drzewa opinającego i maksymalnego przepływu w sieciach. Wreszcie pokazano możliwe sposoby wykorzystania wyróżnionych koncepcji do przykładu sieci transportowej. Na zakończenia przedstawiono wnioski i przyszłe kierunki prac.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz