Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Problem of ship shell durability

Tytuł:
Problem of ship shell durability
Problem wytrzymałości powłoki statku
Autorzy:
Burakovsky, E. P.
Burakovsky, P. E.
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Akademia Morska w Szczecinie. Wydawnictwo AMSz
Tematy:
punkt nacisku
deformacje sprężysto-plastyczne
badania eksperymentalne
karbowanie
ryzyko
wytrzymałość
spot of load
elasto-plastic deformation
experiment research
goffering
risk
bearing capacity
Źródło:
Zeszyty Naukowe Akademii Morskiej w Szczecinie; 2012, 29 (101); 15-20
1733-8670
2392-0378
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article concerns the improvement of engineering calculation and refinement of durability margins of ship hull plane elements. Main results had been collected through vast experiments on tin construction-like models and half natural size structures. Results allow the refinement of areas' allocation of "flexible" and "rigid" links of plane elements under local span loading and function estimation of failure deflexion of plane of longitudinal rigidity, which is provided by the structure in the area of local deformation. Work results can be used to revise engineering calculations and refine the norms of defect survey. Wide usage of such survey norms can lead to ship repair time reduction and improve operational efficiency.

Artykuł dotyczy poprawy obliczeń inżynierskich i udoskonalenia marginesów trwałości elementów kadłuba statku. Rezultaty otrzymano po przeprowadzeniu wielu eksperymentów wykonanych na blaszanych modelach w skali 1:2. Zebrane wyniki pozwalają na udoskonalenie rozmieszczenia obszarów "elastycznych" i "sztywnych" połączeń elementów płaszczyzny będących pod miejscowym naciskiem i oszacowanie awaryjności wzdłużnej sztywności tej płaszczyzny, która jest wskazana przez strukturę w obszarze miejscowej deformacji. Rezultaty pracy mogą być wykorzystane do zmiany obliczeń inżynierskich i udoskonalenia norm badania wad. Szerokie wykorzystanie tych norm może prowadzić do skrócenia czasu naprawy statku i poprawy efektywności operacyjnej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz