Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The relational context of creating customer portfolio analyses

Tytuł:
The relational context of creating customer portfolio analyses
Relacyjne uwarunkowania kształtowania analiz portfela klientów
Autorzy:
Rudawska, E.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Wydawnictwo Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Tematy:
relationship marketing
relational context
creating
customer portfolio
analysis
Źródło:
Acta Scientiarum Polonorum. Oeconomia; 2015, 14, 2
1644-0757
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Over the past two decades customer relationship management has emerged as a key domain in marketing research and practice. In this context customer relationship portfolio thinking has become highly topical. The customer portfolio analysis, as a management tool, enables the company taking proper decisions about the kind of relationships that should be created by the firm. Because firms have only limited amount of resources to use on their customers, it does not seem rational to treat and develop all relationships in the same way. Instead firms should differentiate the allocation in relation to the value of relationship. This way they can assure long-term performance and lasting competitive advantage. The main aim of the present article is to shed light on the concept of customer relationships portfolio analysis – its importance and dimensions stated in the literature. The author intended to broaden the current understanding of customer portfolio analysis.

Paradygmat relacji już od ponad dwóch dekad jest jedną z bardziej wpływowych koncepcji działań marketingowych zarówno w badaniach naukowych, jak i praktyce biznesu. W tym kontekście analiza portfela relacji z klientami stała się jednym z kluczowym wyzwań dla marketerów. Analiza portfela klientów, jako narzędzie zarządzania marketingowego, umożliwia firmie podejmowanie właściwych decyzji dotyczących rodzaju relacji z klientami, jakie firma powinna nawiązywać i rozwijać. Z uwagi na ograniczone zasoby, jakimi dysponuje współcześnie przedsiębiorstwo nie jest uzasadnione podejście, w którym wszystkich klientów i relacje z nimi nawiązane traktuje się w ten sam sposób. Przedsiębiorstwa powinny koncentrować się na budowaniu różnego rodzaju relacji z różnymi klientami w taki sposób, aby mogły one pomnażać korzyści własne w efekcie prowadzonych działań w długim okresie. Celem opracowania jest omówienie znaczenia analiz portfela relacji z klientami w strategii organizacji oraz zmiennych wykorzystywanych w procesie ich przygotowywania. Intencją autorki była również identyfikacja uwarunkowań związanych ze stosowaniem analiz portfela relacji z klientami w przedsiębiorstwie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz