Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The possibilities of treatment of stormwater polluted with bofuels in the lamella oil separator

Tytuł:
The possibilities of treatment of stormwater polluted with bofuels in the lamella oil separator
Możliwości oczyszczania w separatorze lamelowym ścieków opadowych zanieczyszczonych biopaliwami
Autorzy:
Berling, S.
Iżewska, A.
Mazur, J.
Tarnowski, K.
Treichel, P.
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
stormwater
biofuels
oil derivative substances
separators
ścieki opadowe
biopaliwa
zanieczyszczenia
substancje ropopochodne
separator lamelowy
Źródło:
Civil and Environmental Engineering Reports; 2016, No. 20(1); 5-15
2080-5187
2450-8594
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Laboratory tests were conducted simulating the process of polluting stormwater with fuels and afterwards treating this sewage in the separator of oil derivative substances. The diesel oil - ON and the pure biofuel - BIO 100, available on the market, were the subject of the tests. Depending on the kind of fuel, the differences in the concentration of oil derivative substances in the “treated” sewage were in the range of several hundred percent. Such big differences show the necessity for examination whether the assumptions accepted while designing separators will also be correct in the case of treating stormwater polluted with contemporary fuels available on the market, includuing biofuels.

Dobór urządzeń oczyszczających ścieki opadowe powinien uwzględniać zarówno ich ilość i jakość. Z reguły jednak, nie przeprowadza się odpowiednich badań terenowych, a dane dotyczące ilości (natężenie deszczu, współczynniki spływu) i jakości ścieków nieoczyszczonych przyjmuje się na podstawie danych literaturowych. Charakter zanieczyszczeń w ściekach opadowych również może odbiegać od „zanieczyszczeń literaturowych”, które np. nie uwzględniają zawartych w paliwach biokomponentów. Uwzględniając fakt, że zgodnie z normą PN-EN 858 separatory testowane są przy użyciu oleju żeglugowego typu diesel, którego właściwości odpowiedzialne za procesy separacji znacznie odbiegają od obecnie stosowanych paliw rynkowych, może to być przyczyną nieoptymalnego doboru urządzeń oczyszczających ścieki opadowe, odprowadzane ze zlewni znacznie zanieczyszczonych substancjami ropopochodnymi np. stacji i terminali paliw. Przeprowadzono badania laboratoryjne symulujące warunki mieszania wód opadowych z paliwami i następnie oczyszczania ich w separatorze substancji ropopochodnych. Badaniu poddano rynkowy olej napędowy i czyste biopaliwo. Otrzymano wyraźne różnice stężeń substancji ropopochodnych w „oczyszczonych” ściekach. Mogą one wskazywać na konieczność zbadania, czy założenia przyjęte przy projektowaniu separatorów będą prawidłowe przy oczyszczaniu ścieków opadowych zanieczyszczonych współczesnymi paliwami rynkowymi.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz