Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Corporate social responsibility practices in small and medium enterprises

Tytuł:
Corporate social responsibility practices in small and medium enterprises
Praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu w małych i średnich przedsiębiorstwach
Autorzy:
Aastha, Bhardwaj
Shazi, Shah Jabeen
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
corporate social responsibility
small and medium enterprise
practices
społeczna odpowiedzialność biznesu
małe i średnie przedsiębiorstwa
praktyki
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2019, 19, 1; 9-20
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Given the importance of Corporate Social Responsibility (CSR) in sustained development of a society, there is an increasing impetus on entrepreneurs to adopt CSR practices. Since Small and Medium Enterprises (SMEs) make up to 90% of the UAE’s market, this study was conducted to explore their understanding and practices of CSR. The study included both primary and secondary sources for collection of relevant data including extensive literature review and a survey employing an elaborate questionnaire and interviews with a number of SMEs across the UAE. The study highlighted that although there is a general awareness about CSR practices amongst the SMEs, their understanding of corporate social responsibility varies quite widely because of an ambivalent definition of CSR. There is a need for a conscious alignment of company policies with strategies conducive to efficient and effective implementation of CSR objectives for sustainable development. Although most SMEs expressed the intent and desire to make a better contribution to the society, they felt the need for better human resources and capital.

Biorąc pod uwagę znaczenie społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR) w trwałym rozwoju społeczeństwa, przedsiębiorcy coraz częściej zachęcają do stosowania praktyk CSR. Ponieważ małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowią 90% rynku ZEA, badanie to zostało przeprowadzone w celu zbadania ich praktyk w obszarze CSR. Badanie obejmowało zarówno podstawowe, jak i wtórne źródła danych, w tym obszerny przegląd literatury i ankietę wykorzystującą kompleksowy kwestionariusz oraz wywiady z wieloma MŚP w ZEA. W badaniu podkreślono, że chociaż istnieje ogólna świadomość na temat praktyk CSR wśród MŚP, ich rozumienie społecznej odpowiedzialności biznesu jest bardzo zróżnicowane ze względu na ambiwalentną definicję CSR. Istnieje potrzeba świadomego dostosowania polityk firmy do strategii sprzyjających skutecznej i efektywnej realizacji celów CSR w zakresie zrównoważonego rozwoju. Chociaż większość MŚP wyraziła zamiar i chęć wniesienia większego wkładu do społeczeństwa, odczuwały potrzebę większego zaangażowania zasobów ludzkich i kapitału w tym zakresie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz