Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Embarrassments in managerial communication

Tytuł:
Embarrassments in managerial communication
Zakłopotanie w komunikacji menedżerskiej
Autorzy:
Voinea, D. V.
Busu, O. V.
Opran, E. R.
Vladutescu, S.
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Politechnika Częstochowska
Tematy:
managerial communication
communication embarrassment
difficulties
obstacles
communication barrier
komunikacja menedżerska
zakłopotanie w komunikacji
trudności
przeszkody
bariera komunikacyjna
Źródło:
Polish Journal of Management Studies; 2015, 11, 2; 171-180
2081-7452
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study is circumscribed Management Science. It aims to investigate for the first time embarrassments of managerial communication. After an overview of evolution of the managerial communication is revealed that the problem of embarrassments of managerial communication was not ever studied. Using meta-analytic and observational procedures and methods are highlighted that the main generators of embarrassments are communicators, as basic elements of communication, those who initiate, perform, maintain and/or interrupt communication. There are recorded three kinds of embarrassments to communication: easily gotten over difficulties, difficult gotten over and barriers almost insurmountable. It is observed that intervene of some endogenous factors of the communication process and/or exogenous factors in the communication process. The first category factors are subjective and are manifested in misunderstandings, lack of consensus, differences of opinion, disagreements and conflicts; they are partly due to the asymmetric nature of the communication situation manager vs. subordinate. The second category factors are objective (physical) and are related to environment in which communication performs (context, situation, setting), the channels of communication, media and noise.

Niniejsze badanie odnosi się do Nauk o Zarządzaniu. Ma ono na celu zbadanie po raz pierwszy zakłopotania w komunikacji menedżerskiej. Po dokonaniu przeglądu kształtowania się komunikacji menedżerskiej wykazano, że problem zakłopotania w komunikacji menedżerskiej nie był nigdy badany. Wykorzystane meta-analityczne i obserwacyjne procedury oraz metody naświetlają, że głównymi generatorami zakłopotania są komunikatory, jako podstawowe elementy komunikacji, które inicjują, wykonują, utrzymują i / lub przerywają komunikację. Istnieją trzy zarejestrowane rodzaje zakłopotania w komunikacji: trudności łatwe do przezwyciężenia, trudne do przezwyciężenia i bariery niemal nie do pokonania. Obserwuje się interwencję niektórych czynników endogennych i / lub czynników egzogennych w procesie komunikacji. Czynniki pierwszej kategorii są subiektywne i objawiają się nieporozumieniami, brakiem porozumienia, różnicami zdań, sporami i konfliktami; wynikają one częściowo z powodu asymetrycznego charakteru sytuacji komunikacyjnej kierownika wobec podwładnego. Czynniki drugiej kategorii są obiektywne (fizyczne) i związane są z otoczeniem, w którym przeprowadzana jest komunikacja (kontekst, sytuacja, ustawienie), kanałami komunikacji, mediami i hałasem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz