Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Komunikowanie pozorne a komunikowanie autentyczne w obszarze szkolnictwa wyższego

Tytuł:
Komunikowanie pozorne a komunikowanie autentyczne w obszarze szkolnictwa wyższego
Apparent versus authentic communication in higher education
Autorzy:
Biały, Kamila
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Łódzkie Towarzystwo Naukowe
Tematy:
działania pozorne
komunikowanie pozorne komunikowanie autentyczne
analiza dyskursu
konflacja
wartości akademickie
wartości komercyjne
apparent action
apparent communication
authentic communication
discourse analysis
conflation
academic values
commercial values
Źródło:
Przegląd Socjologiczny; 2009, 58, 1; 175-189
0033-2356
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Koncepcja działań pozornych Jana Lutyńskiego została wykorzystana w tym artykule jako perspektywa teoretyczna stanowiąca pewną propozycję odróżnienia komunikatów pozornych i autentycznych. Dodatkowo, autorka powołała się na schemat stworzony przez badaczy Krytycznej Analizy Dyskursu z kręgu Normana Fairclougha, dzięki któremu możliwa jest analiza języka działań pozornych. W głównej części artykułu znajduje się analiza dyskursu dwóch promocyjnoreklamowych informatorów odnoszących się do dwóch przykładowych instytucji systemu szkolnictwa wyższego w Polsce. Jej rezultaty wskazują na bardziej ogólne w skali społecznej zjawisko konflacji porządku wartości akademickich i wartości komercyjnych, które z kolei wydaje się być konsekwencją zmian w systemie władzy, kontroli i ideologii, jakie zachodzą we współczesnych społeczeństwach.

Within this article, Jan Lutynski’s concept of apparent action serves as a theoretical frame for distinguishing apparent and authentic communication. Additionally, Norman Fairclough’s approach has been incorporated to permit the analysis of the language of apparent action. The discourse analysis of two higher education advertisements highlights the more general phenomenon of the conflation of academic and commercial values, which the author considers further as consequences of the changes in power, control and ideology of contemporary society.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz