Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Intellectual capital: The strategic resource of organizations

Tytuł:
Intellectual capital: The strategic resource of organizations
Kapitał intelektualny – strategiczne zasoby organizacji
Autorzy:
Bailoa, Sandra Isabel Rodrigues
Data publikacji:
2017-12
Wydawca:
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Tematy:
intellectual capital
knowledge management
intellectual capital management
strategic management
competitive advantage
kapitał intelektualny
zarządzanie wiedzą
zarządzanie kapitałem intelektualnym
zarządzanie strategiczne
przewaga konkurencyjna
Źródło:
Zeszyty Naukowe Małopolskiej Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Tarnowie; 2017, 4(36); 57-75
1506-2635
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The increasing investment in intangibles and the growth of markets of goods and services based on knowledge shows that these assets that comprise the intellectual capital are the key to strategic management of organizations in the knowledge economy. In increasingly competitive markets, where it is mandatory to innovate constantly, the value of products and services seems to depend more and more on the percentage of technology, knowledge and intelligence embedded in them. Given this reality, intellectual capital should be considered a strategic resource and the ability to manage it, a key factor for success. This study intends to address this issue reflectively, showing the importance of intellectual capital and its strategic management as a way of developing sustainable competitive advantage for organizations.

Wzrost inwestycji w zasoby niematerialne oraz rozwój rynku towarów i usług opartych na wiedzy dowodzą, że aktywa, które składają się na kapitał intelektualny, są kluczem do strategicznego zarządzania organizacjami w gospodarce opartej na wiedzy. Na coraz bardziej konkurencyjnych rynkach, gdzie koniecznością staje się ciągłe wprowadzanie innowacji, wartość produktów i usług w coraz większym stopniu zależy od ich zaawansowania technologicznego, wiedzy i inteligencji wykorzystanych do ich tworzenia. Należy zatem uznać kapitał intelektualny za zasób strategiczny organizacji, a zdolność do zarządzania nim – za kluczowy czynnik sukcesu przedsiębiorstwa. W artykule zaprezentowano znaczenie kapitału intelektualnego i zarządzania strategicznego tym kapitałem jako czynnika budującego zrównoważoną przewagę konkurencyjną organizacji.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz