Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Współpraca logopedy z rodzicem w b-learningu

Tytuł:
Współpraca logopedy z rodzicem w b-learningu
Autorzy:
Jatkowska, Joanna
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Tematy:
terapia logopedyczna dzieci
zaburzenia mowy
logopedyczna platforma e-learningowa
b-learning w logopedii
Źródło:
e-mentor. Czasopismo naukowe Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie; 2020, 83, 1; 26-34
1731-6758
1731-7428
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Wykorzystywanie logopedycznej platformy e-learningowej w terapii dzieci z zaburzeniami mowy to zjawisko nowe w polskiej logopedii, które do tej pory nie było poddane badaniom naukowym. Koncepcja ta wymagała wypracowania nieznanej do tej pory metody współpracy zarówno z dzieckiem, jak i rodzicem, które nazwano b-learningiem w terapii logopedycznej. Niniejszy artykuł opisuje model współpracy logopedy z rodzicem, którym towarzyszy nowa technologia. Autorka artykułu postanowiła zbadać postawy rodziców wobec b-learningu i w tym celu skonstruowała ankietę, składającą się z 12 pytań. Badaniu poddano 52 rodziców, których dzieci były objęte tradycyjną terapią logopedyczną oraz korzystały ze specjalistycznej platformy e-learningowej. Zebrany materiał badawczy pozwolił stwierdzić, że 97,73% rodziców oceniło b-learning pozytywnie. Ankietowani uznali między innymi, że praca na platformie e-learningowej motywowała dzieci do ćwiczeń logopedycznych w domu, a także przyczyniła się do poprawy ich artykulacji. Ponadto rodzice ocenili pracę na platformie jako wygodną, gdyż mogli ćwiczyć z dzieckiem w dogodnym terminie, bez konieczności wizyty u specjalisty w poradni. Ten czynnik decydował o korzyściach związanych z oszczędnością czasu oraz kosztów dojazdu. Wielu rodziców zwróciło jednak uwagę, że nowa metoda nie byłaby skuteczna bez udziału logopedy, którego rolę oceniono jako kluczową w całym procesie. Przeprowadzone przez autorkę badania pokazały gotowość współczesnych rodziców do podjęcia nowych form i metod w terapii logopedycznej, by wspomagać dzieci w pokonywaniu zaburzeń mowy. Ta otwarta i zaangażowana postawa dobrze rokuje i pozwala z optymizmem patrzeć na model współpracy logopedy z rodzicem.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz