Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Looking back – adult education as a rite of passage?

Tytuł:
Looking back – adult education as a rite of passage?
Spoglądając w przeszłość – edukacja dorosłych jako rytuał przejścia?
Autorzy:
Høyen, Marianne
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Zielonogórski. Oficyna Wydawnicza
Tematy:
adult education
professional bachelor
life paths
rite of passage
narratives
Bourdieu
edukacja dorosłych
licencjat
droga życiowa
rytuał przejścia
narracje
Źródło:
Dyskursy Młodych Andragogów; 2019, 20; 121-138
2084-2740
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In the Danish educational system, it is possible to enter an academic master’s programme on the basis of a professional bachelor’s degree combined with some years in the job market, for example as a social educator. These adult students share lectures with the younger university students but are challenged on several levels. The aim of the article is to understand how adult students approach the pursuit of a second degree, using a sociological perspective. Based on biographic interviews with mature students at the Danish School of Education, an analysis of their backgrounds, the paths their lives’ follow, and the narratives on which they draw, it is shown how their endeavours can be construed as a rite of passage. It demonstrates how the individual students’ life courses include factors that influence not only the content of their studies, but also their life expectations.

W duńskim systemie edukacji możliwe jest podjęcie studiów magisterskich na podstawie licencjatu i kilkuletniego doświadczenia zawodowego np. edukatora społecznego. Dorośli studenci uczestniczą w wykładach razem z młodszymi, jednakże na wielu płaszczyznach mogą napotkać wyzwania. Celem niniejszego artykułu jest zrozumienie z perspektywy socjologicznej podejścia dorosłych osób do edukacji na studiach magisterskich. Wywiady biograficzne z dojrzałymi studentami Duńskiej Szkoły Edukacji, analizy uprzednich doświadczeń tych osób, ich dróg życiowych oraz historii, do których się odwołują, pozwoliły zinterpretować ich działania jako rytuał przejścia. Autorka pokazuje też, jak drogi życiowe poszczególnych studentów wpływają nie tylko na treść ich studiów, ale także na życiowe oczekiwania.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz