Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

„Nasz klient – nasz pan” – organizacja nowoczesnego handlu obuwiem firmy „Bata” w Polsce międzywojennej

Tytuł:
„Nasz klient – nasz pan” – organizacja nowoczesnego handlu obuwiem firmy „Bata” w Polsce międzywojennej
Autorzy:
Płatek, Łukasz
Data publikacji:
2009
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
historia gospodarcza i społeczna
handel
Źródło:
Res Gestae. Czasopismo Historyczne; 2009, 8; 155-173
2450-4475
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present article discusses the issues connected with shoe-trading in Poland between the two World Wars, carried out by the Polish Shoe Company BATA, based in Krakow –a branch of the Czechoslovakian concern set up by Tomas Bata. The subject matter is the establishment of the first fully automatized large shoe-making factory in Poland in early 1930s,organized according to Bata’s model. As a result, a dense network of company stores was created, in which the shoes produced in Chełmek were sold, using carefully planned, practically verified and efficient methods, introduced on the Czechoslovakian pattern. For the customer, it meant a new quality of goods and service, and for the existing producers and traders – a serious threat, but at the same time, a motivation to modernize their activities. It is Tomas Bata to whom the slogan “The customer is our master” is attributed.The article presents the mechanism of distribution of shoes and other products, starting with the principles of functioning of the headquarters in Chełmek, to methods of ordering, tothe means of delivery. The paper describes the principles of functioning of shops and their normalized interior, the role of the manager in the organization of work in the unit, methodsof remuneration and efficiency control. A large section of the article is devoted to the methods of modern marketing, used successfully by Bata, including the treatment of the customers,who took part in an extraordinary ceremony that accompanied the purchase of an ordinary pair of shoes.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz