Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Społeczność fanów nauki w świecie wirtualnym. Analiza eksploracyjna treści i aktywności społeczności internetowej skupionej wokół fanpage’a „I fucking love science”

Tytuł:
Społeczność fanów nauki w świecie wirtualnym. Analiza eksploracyjna treści i aktywności społeczności internetowej skupionej wokół fanpage’a „I fucking love science”
The Community of Fans of Science. An exploratory analysis of posts and online activity on fanpage called „I fucking love science
Autorzy:
Tomanek, Krzysztof
Data publikacji:
2015-06-30
Wydawca:
Towarzystwo Wiedzy Powszechnej w Szczecinie
Tematy:
socjologia Internetu
społeczność wirtualna
komputerowa analiza danych jakościowych KADJ
analiza sieci społecznościowych
sociology of internet
virtual community
computer assisted qualitative data analysis CAQDA
social network analysis
Źródło:
Edukacja Humanistyczna; 2015, 1; 123-137
1507-4943
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł opowiada o możliwościach, które kryją się w obszarze analizy wypowiedzi i aktywności członków społeczności internetowych. Dwa podstawowe pytania, jakie stawia autor, dotyczą poziomu zaangażowania oraz sposobu reagowania na publikacje zamieszczane na głównej stornie fanpage’a. Jako przykładowy materiał do analizy potraktowano dane zarejestrowane w trakcie miesiąca aktywności społeczności skupionej na fanpage’u nazwanym „I fucking love science” (IFLS). W trakcie procesu analizy zidentyfikowane zostały dwa typy społeczności fanów nauki (tematyczne, popularnonaukowe). Badania prowadzone na zebranych danych wyłoniły dodatkowe pytania badawcze, które zwracają uwagę na specyfikę aktywności społeczności IFLS. Jest nią dyskursywny charakter wypowiedzi oraz tendencja do kształtowania dominującej na fanpage’u kultury komunikacji.

Article specifies the opportunities that lie in the exploratory analysis of the expression and activity of members of online communities. In particular, two fundamental questions posed by here are about: the level of commitment in the life of the online community, a way to analyze the respond to publications placed on the main fanpage. As a material for this analysis a package of monthly data was build. These package covers: community activities (posts, likes, comments, shares) observed on fan page called „I fucking love science" (IFLS). During the analysis process there have been two types of fan pages and fans identified (thematic, popular). The conducted research posed additional research questions – namely these concerned with the specificity of ways fansbeing active members of IFLS community. It appeared to be that the fan page is not only a posting community but rather a discursive area with a tendency to seek the nature of dominant fanpage communication culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz