Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perspektywa efektywności w resocjalizacji

Tytuł:
Perspektywa efektywności w resocjalizacji
The Perspective of Effectiveness in Resocialization
Autorzy:
Sztuka, Joanna
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
resocjalizacja
adaptacja społeczna
recydywa
niedostosowanie społeczne
efektywność
resocialization
social adaptation
recidivism
social maladjustment
effectiveness
Źródło:
Studia Paedagogica Ignatiana; 2018, 21, 1; 85-105
2450-5358
2450-5366
Język:
polski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Weryfikacja podejmowanych działań jest najistotniejszym etapem procesu zmian. Dzieje się tak również w procesie resocjalizacji, którego celem jest powrót resocjalizowanej jednostki do społeczeństwa oraz uzyskanie takich zmian w jej zachowaniu, aby przestrzegała ona obowiązujących w nim zasad i norm oraz właściwie wypełniała przypisane jej role społeczne. Taka perspektywa zakłada szereg systemowych oraz zindywidualizowanych działań zmierzających do wyposażenia osoby resocjalizowanej w umiejętność autostymulacji do samorozwoju oraz rozwiązywania sytuacji problemowych innowacyjnie i odmiennie od dotychczasowych sposobów. Niniejszy artykuł jest próbą prezentacji bogatego dorobku opracowań oraz różnorodności podejmowanych perspektyw badawczych efektywności, która od lat stanowi przedmiot interdyscyplinarnego zainteresowania, mobilizując pedagogów do poszukiwania kryteriów ustalania jej poziomu, determinantów oraz wyjaśniania znaczenia samego pojęcia.

Verification of activities undertaken is the most significant phase of the process of change. This is also applicable to the resocialization process, aimed at returning a resocialized individual to society and changing the individual’s behavior in a way to make the person observe social norms and regulations and correctly fulfill one’s social role. Such a perspective assumes the use of numerous systemic and individualized activities aimed at equipping a resocialized person with the ability to stimulate self-development and solve problematic situations in an innovative way. The following article is an attempt to present the richness of a prolific scientific study on the topic of effectiveness, which has been an object of interdisciplinary interests for years, mobilizing scholars to search for criteria that could be used to determine the level of effectiveness, its determining factors and clarify the meaning of the term itself.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz