Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational Reform - Etiology, Types, Rules.

Tytuł:
Educational Reform - Etiology, Types, Rules.
Autorzy:
de Tchorzewski, Andrzej Michał
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
educational reform
educational reform etiology
types of educational
reform
the principles of educational reform
the authors-reformers
implementers
Źródło:
Multidisciplinary Journal of School Education; 2017, 12; 13-33
2543-7585
Język:
angielski
Prawa:
CC BY-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the article is the phenomenon of educational reforms. This phenomenon is one of the basic elements of pedagogical processes. In each historical period, all the educational reforms have their etiology and are characterized by specific consequences or the partial or total lack of them. The aim of the research on the above issue is to establish the general reasons for their conducting, to describe and explain the factors determining their process, making a typology of educational reforms and the rules for their implementation. All of these elements can significantly determine their quality. It is known, that this affects the effectiveness of school teaching and educational process. The school as an educational institution fulfills a social function having in mind the increase of the level of consciousness and pedagogical culture of each local environment, regional and national community and state. The basic methods that have been applied in the research were: the historical-comparative method and progressive method. The first enabled to implement the synthetic generalizations depicting mainly the etiology of educational reforms. The second method, in turn, was used to propose a typology of educational reforms and the formulation of the rules for their implementation. The research of these issues and the findings of them can be used for in-depth reflection and discussion on the searching for the conditions that optimize the processes of educational reforms and their effects.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz