Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wyznaczniki intencji przedsiębiorczych – przegląd badań

Tytuł:
Wyznaczniki intencji przedsiębiorczych – przegląd badań
Determinants of entrepreneurial intentions – a review of research
Autorzy:
Piskorz, Zbigniew
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Uczelnia Jana Wyżykowskiego
Źródło:
Zeszyty Naukowe Dolnośląskiej Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Techniki w Polkowicach. Studia z nauk społecznych; 2013, 6; 79-100
2082-7547
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Zrozumienie i zdolność przewidywania formułowania intencji przedsiębiorczych staje się centralnym problemem. Dlatego w artykule przedstawiono syntezę badań nad determinantami zamiaru rozpoczęcia działalności gospodarczej. Zidentyfikowanych zostało kilka kategorii tych determinant. Wyniki badań wskazują, że cechy indywidualne (osobowość, postawy, przekonania) wpływają na proces tworzenia intencji. Kapitał społeczny i modele roli są również istotnymi predykatorami intencji przedsiębiorczych. W artykule przedstawiono także badania nad intencjami założenia własnej firmy, opierające się na „teorii planowanych działań” I. Ajzena. Rezultaty badań potwierdziły użyteczność modelu Ajzena w wyjaśnianiu intencji przedsiębiorczych.

The ability to understand and to predict the formulation of entrepreneurial intentions becomes a central issue. Therefore, the article presents a synthesis of research on the determinants of intention to start a business. Several categories of these determinants were identified. Identified several categories of these determinants. Results of research show that individual characteristics (personality, attitudes, beliefs) influence on the intention formation process. Social capital and role models is also important predictors of the entrepreneurial intention. The paper presents also a study of the entrepreneurial intention based on the “theory of Planned of Behavior” I. Ajzen. The research’s findings confirmed the use of the Ajzen’s model in explaining the entrepreneurial intention.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz