Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Users’ perception of media accountability

Tytuł:
Users’ perception of media accountability
Autorzy:
Groenhart, Harmen
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
Tematy:
journalism quality
media accountability
transparency
media literacy
focus groups
Źródło:
Central European Journal of Communication; 2012, 5, 2(9); 190-203
1899-5101
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Theoretically, the public is engaged in the accountability process, mainly in two ways: it conceives an image of professional quality and it may call journalism to account. Therefore, this study explores the meaning and functionality of media accountability from a users’ perspective: How do news media users perceive media accountability in relation to journalistic quality? Focus group analysis highlights how the mechanism of quality deduction strengthens the link between perceived media accountability and journalistic quality. Supporting the normative-economic rationale, this study identifies media accountability as a quality assessment tool, a quality trade mark and as journalistic value on its own. However, threshold perception clearly discourages news users to engage in accountability processes. It is suggested that news media may benefit from an accessible but proportional media accountability infrastructure.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz