Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Z TEORII I PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM ZAGROŻONYM NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ

Tytuł:
Z TEORII I PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM ZAGROŻONYM NIEDOSTOSOWANIEM SPOŁECZNYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ
THEORY AND PRACTICE OF WORKING WITH STUDENTS AT RISK OF SOCIAL MALADJUSTMENT IN PRIMARY SCHOOL
Autorzy:
Matusek, Beata
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wyższa Szkoła Humanitas
Tematy:
niedostosowanie społeczne,
zagrożenie niedostosowaniem społecznym,
socjoterapia,
kształcenie specjalne,
orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego
social maladjustment,
the threat of social maladjustment,
socio-therapy,
special education,
a certificate of special education
Źródło:
Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika; 2015, 10; 145-157
1896-4591
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 PL
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Opracowanie porusza zagadnienia związane z pracą z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym w szkole podstawowej. W publikacji wskazano różnice pomiędzy niedostosowaniem społecznym a zagrożeniem niedostosowania społecznego, symptomy niedostosowania społecznego, zasady organizowania pomocy psychologiczno- -pedagogicznej uczniom zagrożonym niedostosowaniem społecznym na terenie szkoły, poruszono kwestię działalności poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz orzecznictwa, dokonano przeglądu testów diagnostycznych stosowanych w poradniach, wskazano cele i zadania zajęć o charakterze socjoterapeutycznym. Opracowanie uzupełnia zagadnienie współpracy szkoły z instytucjami i placówkami oświatowymi, podejmowanej w celu niwelowania zagrożenia niedostosowaniem społecznym.

This work presents issues connected with the work with students who are at risk of social maladjustment in primary school. The publication pointed out the differences between social maladjustment and the threat of it, paid attention to the symptoms of social maladjustment, discussed the principles of organizing the psychological and pedagogical help for students at risk of social maladjustment in their schools, described the work of psychological and pedagogical clinics. Diagnostic tests used in clinics were examined, tests and goals of socio-therapeutic activities were established. There is also some information about the cooperation between schools and other educational institutions undertaken to help reduce the risk of social maladjustment.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz