Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ preferencji czytelników na rozwój francuskiego rynku współczesnej prasy codziennej

Tytuł:
Wpływ preferencji czytelników na rozwój francuskiego rynku współczesnej prasy codziennej
Audience preferences and the development of French newspaper market
Autorzy:
Gajlewicz-Korab, Katarzyna
Data publikacji:
2016
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii
Tematy:
media francuskie
dzienniki paryskie
dzienniki regionalne we Francji
subwencje państwowe
dla prasy
preferencje czytelnicze
French media
Parisian newspaper
regional dailies in France
state subsidies for the press
reading preferences
Źródło:
Studia Medioznawcze; 2016, 3 (66); 61-73
2451-1617
Język:
polski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Kształt francuskiego rynku dzienników regionalnych i ogólnokrajowych jest wynikiem współdziałania wielu czynników. Jednym z nich są preferencje czytelników, choć artykuł dotyczy jedynie tych, które czynią francuski rynek prasy codziennej specyficznym. Przedstawiono w nim tradycje czytelnicze we Francji oraz różnorodność rynku prasy codziennej. Specyficzne pojmowanie roli tej prasy przez czytelników powoduje, że nie funkcjonują tam dzienniki bulwarowe. Także rynek prasy regionalnej jest kształtowany przez czytelników, bowiem najchętniej kupowanym i czytywanym tytułem w kraju jest „Ouest-France”. Cały system jest sztucznie podtrzymywany przez państwo za pomocą subwencji traktowanych przez Francuzów jako wyraz pluralizmu mediów.

The character of the French market of the regional and national dailies is the result of concurrence of many factors. One of them are the preferences of readers, though the article pertains only to those readers that make the French newspaper market specific. The article presents traditions of reading in France and the diversity of the daily press market. An important fact for this system is understanding by the readers the role played by the daily press, which contributed to not existing there boulevard dailies. Also the regional press market is being shaped by the readers, since the best sold and read title is “Ouest-France”. The whole system is artificially supported and thus kept alive by the state by means of subsidies treated by the French as a sign of media pluralism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz