Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O komunikacji interpersonalnej – werbalnej, niewerbalnej i wokalnej wymianie sygnałów w kontekście edukacyjnym

Tytuł:
O komunikacji interpersonalnej – werbalnej, niewerbalnej i wokalnej wymianie sygnałów w kontekście edukacyjnym
On interpersonal communication―verbal, non-verbal and the vocal exchange of signals in the educational context
Autorzy:
Chmielowska-Marmucka, Agnieszka
Górska, Bernadetta
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
Tematy:
komunikacja interpersonalna
przestrzeń pedagogiczna
interpersonal communication
pedagogic space
Źródło:
Problemy Współczesnej Pedagogiki; 2015, 1, 1; 25-39
2450-8101
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Właściwa komunikacja interpersonalna warunkuje prawidłowy przekaz informacji w relacjach międzyludzkich. Jest także kluczowym ogniwem umożliwiającym nawiązywanie odpowiedniej relacji w przestrzeni pedagogicznej. Proces ten wymaga jednak wysiłku zarówno ze strony ucznia, jak i nauczyciela, aby osiągnąć zamierzone efekty w sferze edukacyjnej. W niniejszej pracy określono optymalne czynniki determinujące właściwe relacje interpersonalne na linii uczeń–nauczyciel. W badaniu posłużono się metodą sondażu diagnostycznego z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety. W pracach badawczych wzięło udział 132 uczniów gimnazjum i technikum. Wyniki przeprowadzonych analiz umożliwiły określenie czynników sprzyjających budowaniu relacji w przestrzeni edukacyjnej oraz wyeksponowały najczęściej pojawiające się bariery.

The real interpersonal communication conditions the correct transmission of information in human relationships. It is also a crucial link enabling to establish adequate relations in the pedagogic space. However, this process requires effort, both from the student and from the teacher, in order to achieve the intended effects in the educational sphere. This paper defines optimum factors determining proper interpersonal relationships between the student and the teacher. In the study the method of the diagnostic survey was applied with the use of survey questionnaire. 132 students of lower secondary school and secondary technical school took part in research works. The results of the conducted analyses have enabled to determine favourable factors for building relations in the educational space and emphasised most often occurring crash barriers.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz