Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

MARKETING FUNCTION and LOGISTICS REVISITED: Revised Dual Sub-functional Model Approach

Tytuł:
MARKETING FUNCTION and LOGISTICS REVISITED: Revised Dual Sub-functional Model Approach
Autorzy:
Tek, Omer Baybars
Data publikacji:
2013
Wydawca:
Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu
Tematy:
Supply Chain
Marketing function
logistics subfunction
delivery
promise management
making promise
keeping promise
obtaining demand subfunction ethics and social responsibility in Logistics
Value Offer
Value Proposal
4Ps
4Cs
Marketing mix
Retailing mix
Relationship marketing
Love Brand
3PL firms
Źródło:
Logistics and Transport; 2013, 18, 2; 51-66
1734-2015
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper attempts to point out the continued confusion in some literature with respect to the concepts of marketing and logistics, and their relatedness. These are usually, and maybe inadvertently, treated as separate and independent functions. This frame of reference can often lead to costly mistakes. Authors frequently describe them as if they are two different functions: that of marketing, and that of logistics. Actually, logistics is a submix of marketing. The fact that logistics is a part of marketing is usually ignored. This kind of approach is still prevalent in most writing. Yet we must talk about two submixes of marketing, one of which is logistics, or servicing demand, and the other, which is obtaining demand. Therefore, the connection and interdependence of marketing and logistics terminology must be put into their proper place for correct and complete analysis. For this purpose, a Dual Subfunction Model is presented to tie together logistics and the remaining part of marketing. This model may serve as a guide for more accurate analyses, or at least as a reminder for consideration by novices.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz