Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Characteristics of Students who Become Bullies through School Bullying

Tytuł:
The Characteristics of Students who Become Bullies through School Bullying
Autorzy:
Figula, Erika
Margitics, Ferenc
Petneháziné Harsányi, Ágnes
Data publikacji:
2012
Wydawca:
Akademia Ignatianum w Krakowie
Tematy:
school bullying
socialization
typical emotional reactions
Źródło:
Journal of Preschool and Elementary School Education; 2012, 2; 49-67
2084-7998
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
In our research we wanted to find an answer to the question: what kind of temperament and character traits do students have who become bullies through school bullying, and what their typical emotional reactions are. In the study 410 children (post-primary education at elementary schools), 205 girls and 205 boys took part. In our research we used the following instruments: the Questionnaire on School Bullying, the Hungarian adaptation of Goch’s Family Socializational, the Hungarian adaptation of the Parental Bonding Instrument, the Hungarian version of Cloninger’s Temperament and Character Inventory, and the Hungarian version of Differentional Emotions Scale. The results of our research show that increased maternal overprotection as well as a rule or conflict oriented family atmosphere stand in the family socialization background of the students who become bullies through school bullying. The personality of bullies is characterized by a novelty seeking temperament, which is associated with an immature character. The emotions of bullies are characterized by feelings of anger and disgust, which force them to take emotion driven actions. They direct anger in an aggressive way towards their peers. The results of the research also revealed the major gender differences in the examined fields/areas.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz