Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Impact of Business Ownership Motives and Goals on Success in Immigrant Owned Family Businesses

Tytuł:
The Impact of Business Ownership Motives and Goals on Success in Immigrant Owned Family Businesses
Wpływ motywacji i celów dotyczących posiadania firmy na sukces firm rodzinnych prowadzonych przez imigrantów
Autorzy:
Lee, Yoon G.
Lee, Myung-Soo
Data publikacji:
2019-03-21
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
business ownership goals culture
family business success immigrant family firms
life satisfaction
cele posiadania firmy
kultura
sukces firm rodzinnych
firmy rodzinne imigrantów
zadowolenie z życia
Źródło:
Problemy Zarządzania; 2019, 1/2019 (81); 17-41
1644-9584
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The economic contributions made by immigrants in American history have been well documented; however, few empirical studies have provided information on how Mexican and Korean business owners in the U.S. could have different business ownership motives and goals that influence their business success. Using data from the National Minority Business Owners Surveys, this study explored the effect of ownership motives and family goals on business success and family life satisfaction among those two immigrant groups. The findings indicate that Mexican immigrant family business owners reported higher levels of family life satisfaction than the Korean counterparts, while most of the other ownership motives are quite similar. Implications of research findings are discussed along with future research agenda.

Mimo że wkład gospodarczy, jaki imigranci wnieśli w historię Ameryki, został dobrze udokumentowany, to jednak niewiele badań empirycznych dostarcza informacji na temat tego, na ile meksykańscy i koreańscy właściciele firm w Stanach Zjednoczonych mogą mieć różne motywy i cele związane z posiadaniem firmy, które wpływają na sukces prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Korzystając z danych pochodzących z badań wśród przedstawicieli mniejszości narodowych będących właścicielami firm (National Minority Business Owners Survey), przeanalizowano wpływ motywacji właścicieli firm i celów rodzinnych na sukces prowadzonej działalności gospodarczej i zadowolenie z życia rodzinnego tych grup imigrantów. Wyniki badania wskazują, że właściciele firm rodzinnych będący imigrantami z Meksyku wykazywali wyższy poziom zadowolenia z życia rodzinnego w porównaniu z koreańskimi właścicielami firm rodzinnych, podczas gdy motywacja dotycząca posiadania firmy była podobna w obu grupach imigrantów. W artykule omówiono implikacje płynące z wyników badania oraz przedstawiono plan przyszłych badań.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz