Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Generation Y on the e-commerce market. Comparison between Polish and South Korean young consumers’ behaviour

Tytuł:
Generation Y on the e-commerce market. Comparison between Polish and South Korean young consumers’ behaviour
Autorzy:
Korzeniowska, Aleksandra
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Warszawski. Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania
Tematy:
e-Commerce
Generation Y
Polska
South Korea
Źródło:
Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets; 2015, 2(2); 33-48
2449-6634
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article investigates the problem of Polish and South Korean Millennials’ consumer behaviour on the e-commerce market. There were arguments about whether Generation Y members as Digital Natives are rather a coherent or diversified cohort of consumers. They were raised in the culturally diversified world, but the trend of globalization and the use of the Internet may in fluence their consumer behaviour in a similar way. The aim of this paper is to reveal particular patterns crucial to understanding their way of making an online purchase. An online survey was conducted among Polish and South Korean respondents from Generation Y in order to investigate this issue. Besides being the representatives of culturally distant cultures, the two groups from the research sample revealed mostly convergent preferences and attitudes towards making an online purchase. Also, Polish and South Korean respondents revealed different attitudes online and of fline, when compared to the cohort general analysis. In terms of making an online purchase via their mobile phones, Poles and Koreans remained coherent outside their national group and diversified inside their national group in terms of e-commerce but patterns slightly differed. Since this research was limited by too general e-commerce context, the aspect of making m-purchase should be investigated in the future.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz