Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czasopisma dla dzieci wydawnictwa Egmont Publishing

Tytuł:
Czasopisma dla dzieci wydawnictwa Egmont Publishing
Children magazines of the Egmont Publishing (1990–2015)
Autorzy:
Nadolna-Tłuczykont, Marta
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tematy:
Czasopisma dla dzieci i młodzieży
Egmont Publishing
Źródło:
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia ad Bibliothecarum Scientiam Pertinentia; 2015, 13; 230-243
2081-1861
2300-3057
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC-ND: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu była próba przedstawienia działalności wydawnictwa Egmont Publishing głównie w sferze czasopiśmiennictwa. Badano funkcjonowanie jednej z najprężniej działających dziś w Polsce firm wydawniczych zajmującej się publikowaniem książek, czasopism i komiksów dla młodych czytelników. Źródłem do badań były przykładowo dane statystyczne zebrane na podstawie dokumentów Biblioteki Narodowej. Uważnej analizie poddano też poszczególne numery egmontowskich czasopism. W artykule wykazano, że omawiana firma w dużej mierze specjalizuje się w produkcji czasopism dziecięcych, które klasyfikuje w dwa działy: czasopisma do i powyżej sześciu lat; sporo miejsca w jej ofercie zajmują też komiksy. Jednocześnie dowiedziono, że omawiane wydawnictwo jest liderem na polskim rynku w publikowaniu licencjonowanych magazynów przenoszących młodych ludzi w świat m.in. Walta Disneya; dlatego interesująca wydała się także wartość poznawcza tych czasopism

The aim of the article is to present the activity of the Egmont Publishing, mainly in the sphere of magazines. The functioning of one of the most efficiently working today in Poland publishing companies handling books, magazines and comics for the youngest readers was studied. The study source materials included e.g. statistical data gathered based on the documents of the National Library. Also, a careful analysis was conducted of individual issues of Egmont’s magazines. The article proves, that the studied company largely specializes in producing children magazines, which it classifies into two kinds: magazines up to and above 6 years; much space in its offer is given to comics as well. A the same time it has been proven that the described publishing company is a leader on the Polish market in publishing licensed magazines, taking the readers e.g. into the world of Disney; which is why the cognitive value of these magazines was also deemed interesting.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz