Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Uniwersytet (dla) dzieci. Wokół teorii i praktyki

Tytuł:
Uniwersytet (dla) dzieci. Wokół teorii i praktyki
Children’s university. Around theory and practice
Autorzy:
Wileczek, Anna
Lewicka-Kalka, Emilia
Ziółkowski, Piotr
Data publikacji:
2017-09
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
uniwersytet dziecięcy
nauka dla dzieci
rozwój
program MNiSW
hildren’s university
science for children
development
program of the Ministry of Science and Higher Education
Źródło:
Zagadnienia Naukoznawstwa; 2017, 53, 3(213); 343-362
0044-1619
Język:
polski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł stanowi próbę rozpoznania i eksplikacji zjawiska uniwersytetów dziecięcych w Polsce, traktowanych nie jako moda edukacyjna czy prestiżowy sposób zaznaczania niezwykłości dziecka-słuchacza kursu organizowanego przez szkołę wyższą, ale jako nowoczesna forma tworzenia kapitału naukowego i społecznego. Wywód jest zorganizowany wokół trzech części: pierwsza stanowi analizę wybranych aspektów, składających się na kognitywno-kulturowe tło rozwoju uniwersytetów dziecięcych w Polsce, druga – prezentuje wyniki kwerendy badawczej odnośnie do ich liczebności, struktury i sposobów funkcjonowania, zaś trzecia przybliża założenia ministerialnego programu społecznego, obejmującego wsparcie dla opisywanej działalności.

The paper is an attempt to identify and explain the phenomenon of children’s universities in Poland, considered not as an educational trend or prestigious way to point out the outstanding features of a child-participant of a course organized by an academic institution, but as a modern form of creating scientific and social capital. Narration is organized around the three parts: the first is the analysis of selected aspects that form cognitive-cultural background of children’s universities development in Poland, second – presents the results of a research carried out on their number, structure and functioning while the third describes the objectives of ministerial social program that involves support for mentioned activities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz