Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WHO AM I, WHERE DO I BELONG, WHAT IS MY FAITH? PSYCHOLOGICAL AND SPIRITUAL PROBLEMS OF THIRD CULTURE KIDS

Tytuł:
WHO AM I, WHERE DO I BELONG, WHAT IS MY FAITH? PSYCHOLOGICAL AND SPIRITUAL PROBLEMS OF THIRD CULTURE KIDS
Autorzy:
Zakrzewska-Wirkus:, Kornelia
Data publikacji:
2014
Wydawca:
Polska Akademia Nauk. Czytelnia Czasopism PAN
Tematy:
THIRD CULTURE KIDS
CROSS-CULTURAL
TRANSITION
PERSONALITY
ATTACHMENT STYLE
RELIGIOSITY
SPIRITUALITY
Źródło:
Studia Migracyjne - Przegląd Polonijny; 2014, 40, 3(153); 129-138
2081-4488
2544-4972
Język:
angielski
Prawa:
Wszystkie prawa zastrzeżone. Swoboda użytkownika ograniczona do ustawowego zakresu dozwolonego użytku
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The following paper concerns the topic of cross-cultural transition of Third Culture Kids and its determinants: personality, attachment style and religiosity. Third Culture Kids are understood in accordance with David Pollock and Van Reken as those who at least part of their childhood spent abroad. The results of the conducted research suggest that personality, measured by the Rorschach Inkblot Test, strongly determines emotional, cognitive and behavioral aspects of the process. Factors such as: anxiety and lack of emotional stability seem to be of great importance. Moreover, during cross-cultural transition the attachment style, developed in relations with parents or other attachment figures, strongly determines the building of relationships abroad. High distress, part and parcel of the process, brings out dysfunctional character of attachment style. Other typical traces mentioned in monograph devoted to Third Culture Kids by Pollock and Van Reken, as: problems with decision making and identity, lacking sense of belonging, unresolved grief, were also evidenced in my research. Religion and spirituality might be used as a coping strategy during cross-cultural transition. However, it seems very often not to be perceived as such or neglected by interviewees in the research.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz