Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Metropolizacja zarządzania miejskim transportem zbiorowym w województwie śląskim

Tytuł:
Metropolizacja zarządzania miejskim transportem zbiorowym w województwie śląskim
Metropolisation of urban transport management in the Silesian Voivodeship
Autorzy:
Dydkowski, Grzegorz
Kos, Barbara
Data publikacji:
2017
Wydawca:
Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Tematy:
Metoda Czekanowskiego
Metropolia
Transport
Związek metropolitalny w województwie śląskim
Czekanowski’s method
Metropolis
Metropolitan union in the Silesian Voivodeship
Źródło:
Studia Ekonomiczne; 2017, 336; 9-23
2083-8611
Język:
polski
Prawa:
CC BY-NC: Creative Commons Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono wyniki badania zróżnicowania 41 gmin tworzonego związku metropolitalnego w województwie śląskim. Zestawiono stosowne dane oraz wykorzystano taksonomiczną metodę różnic przeciętnych (od nazwiska jej twórcy nazywaną metodą Czekanowskiego). Wykorzystano wskaźniki opisujące gęstość zaludnienia, dochody gmin oraz nasycenie usługami transportu zbiorowego. Wyznaczono w ten sposób cztery grupy miast w tworzonej metropolii, z których trzy (21 miast) tworzą spójny, zurbanizowany obszar, natomiast pozostałe mają w stosunku do nich charakter stref podmiejskich. Wyniki badań przedstawione w artykule są punktem wyjścia do projektowania rozwiązań z zakresu oferty przewozowej, integracji oraz zasad finansowania zadań przyszłego związku metropolitalnego.

The paper presents the results of the study on the differentiation of 41 municipalities of metropolitan union which is currently being established in the Silesian Voivodeship. The differentiation analysis is based on the taxonomic method of average differences (called the Czekanowski’s method from the name of its author) and collected indicators describing the population density, municipal income and the density of public transport services. Among all 41 municipalities four groups of cities were determined, three of which – 21 cities – create a coherent urbanised area, while the rest of them are rather suburban areas. The results of the study presented in this article are the starting point for designing solutions for the public transport planning, integration and financing of future metropolitan union tasks.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz