Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pożądane cechy przedsiębiorcy – perspektywa firm rodzinnych i nierodzinnych

Tytuł:
Pożądane cechy przedsiębiorcy – perspektywa firm rodzinnych i nierodzinnych
Autorzy:
Żukowska, Beata Agnieszka
Domańska, Ada
Zajkowski, Robert
Data publikacji:
2018
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
family business, entrepreneur, features of an entrepreneur
firmy rodzinne
przedsiębiorca
cechy przedsiębiorcy
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio H – Oeconomia; 2018, 52, 6
0459-9586
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The traits and skills of a successful entrepreneur may differ between businesses. In family enterprises, where at least two systems – family and business – meet, the desirable characteristics of a good entrepreneur are different from those in non-family businesses. The main goal of this paper was to establish which features of an entrepreneur are considered more favourable in family businesses than in non-family businesses. Our results demonstrate that for family entrepreneurs, features connected with sustaining long-term survival are more vital than for non-family businesses. Moreover, skills which may be useful in developing social capital – for example, negotiation skills and creating business relations – are more important in non-family fims, which is contrary to the assumption provided in the literature review. however, the evaluation of the results gained in this study indicates that in order to sustain their competitive advantages, family fims should not downplay the role of social skills and should become less risk-averse, as risk-taking can sometimes be the only way to ensure survival in the market.

Pożądane cechy i umiejętności dobrego przedsiębiorcy mogą się różnić w zależności od organizacji, w którą jest zaangażowany. W przedsiębiorstwach rodzinnych, w których spotykają się co najmniej dwa systemy: rodzina i przedsiębiorstwo – pożądane cechy przedsiębiorcy mogą być zupełnie inne niż w przypadku pozostałych przedsiębiorstw. Głównym celem artykułu było ustalenie, które z tych cech są lepiej postrzegane przez firmy rodzinne, a które – przez firmy nierodzinne. Wyniki pokazują, że dla przedsiębiorców rodzinnych cechy związane z utrzymaniem długoterminowego przetrwania są ważniejsze niż dla firm nierodzinnych. Co więcej, umiejętności, które mogą być przydatne dla rozwoju kapitału społecznego (np. umiejętności negocjacyjne i tworzenie relacji biznesowych), są ważniejsze w firmach nierodzinnych. Ocena wyników uzyskanych w tym badaniu wskazuje, że w celu utrzymania przewagi konkurencyjnej firmy rodzinne nie powinny bagatelizować roli umiejętności społecznych i powinny być bardziej otwarte na podejmowanie ryzyka, ponieważ z czasem może się to okazać jedyną drogą do zapewnienia im przetrwania na rynku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz