Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Stan wdrożenia technologii twórczej w uczeniu się przez sytuacje w placówkach oświatowych

Tytuł:
Stan wdrożenia technologii twórczej w uczeniu się przez sytuacje w placówkach oświatowych
Autorzy:
Osadchenko, Inna
Data publikacji:
2019
Wydawca:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
Tematy:
technological approach
educational technology
creative technology of situation studying
higher pedagogical educational institutions
training of future teachers
podejście technologiczne
technologia edukacyjna
nauczanie sytuacyjne technologii kreatywnej
uniwersytety pedagogiczne
kształcenie przyszłych nauczycieli
Źródło:
Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia; 2019, 32, 1
0867-2040
Język:
angielski
Prawa:
CC BY: Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0
Dostawca treści:
Biblioteka Nauki
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Proceeding from the literature review and empirical material, the article describes the creative technology method of situation studying implementation into Ukrainian higher pedagogical educational institutions. It was concluded that the creative technology of situation studying in the training of future teachers is used in Ukrainian higher educational institutions fragmentarily. That is in the form of a single and non-systematic use of specific situation analysis method and the actual absence of the case method use. At the same time, the use predominantly appears in the conditions of traditional education, when the pedagogical situation analysis is done by a teacher or an individual student, and discussions, common acceptance and decision justifiation do not occur. The survey identifid that the elementary application level of the indicated educational technology is caused by lack of teachers’ psychological and didactic preparation for this process.

W artykule, w oparciu o analizę źródeł naukowych i materiału empirycznego, scharakteryzowano metodę wprowadzania kształcenia kreatywnego na uczelniach pedagogicznych na Ukrainie. Stwierdzono, że twórcza technologia uczenia się sytuacyjnego w przyszłych szkoleniach dla nauczycieli jest fragmentarycznie wykorzystywana w instytucjach szkolnictwa wyższego Ukrainy. Jest to realizowane w formie pojedynczego i niesystematycznego zastosowania metody analizy konkretnych sytuacji oraz faktycznego braku zastosowania metody przypadków. Jednocześnie odbywa się to przede wszystkim w warunkach tradycyjnej edukacji, podczas gdy analiza sytuacji pedagogicznej jest przeprowadzana przez nauczyciela lub studenta, a dyskusja czy akceptacja grupy i uzasadnienia decyzji nie występują. Ponadto należy wskazać, że elementarny poziom zastosowania wskazanej technologii uczenia się jest spowodowany nieprzygotowaniem psychodydaktycznym nauczycieli do tego procesu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies

Prześlij opinię

Twoje opinie są dla nas bardzo ważne i mogą być niezwykle pomocne w pokazaniu nam, gdzie możemy dokonać ulepszeń. Bylibyśmy bardzo wdzięczni za poświęcenie kilku chwil na wypełnienie krótkiego formularza.

Formularz